Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Vojje skrev:
Lucif3r skrev:Det du kan prova nästa gång den inte startar är att hälla i en skvätt olja i varje cylinder.
"pettsons" mirakelkur mot svårstartade motorer jämte att smörja startmotorn med MoS2 8)
Nån mirakelkur är det inte. Men det finns två saker som kan lösa ett problem.
1. Gör rätt motåtgärd. Gör det en gång och slipp problemet.
2. Gör vadsomhelst en eller massor med gånger och låt slumpen ha in gång.

Oljan tar hand om kompressionsproblem genom läckage förbi kolvringarna oavsett anledningen. Så metoden fastställer var felet är, sen ska det åtgärdas.

Smörja upp starten tar hand om startproblem där tändspänning inte räcker till eller där styrdon stängs av under starten.

Med andra ord same shit but a little different genom åren. Kontrollen och åtgärderna är samma sen 1930 nångång och lär inte vara ute ens om ytterligare 30 år.
:-)-)
om det nu är så att det är startmotorn så skulle väl ändå den har mindre chans att starta bilen efter 10 minuters nötning på startmotorn då den drar extremt mycket ström? då har ju spänningen sjunkit avsevärt mycket mer än innan?
jag bytte iaf tändkablarna idag och än så länge har den startat bra, utan problem, så vi får se om det goda håller i sig!

Monterade in slutsteg o baslåda som jag allt[…]

Nu har bilen funkat bra ett par veckor. Min mek b[…]

Ja kanske ska byta den och även vevaxel givar[…]

Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]