Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag tror du får vara beredd på att köpa ny fläkt. På min 09:a började fläkten spöka på det sätt du skriver, och den stannade helt efter ett tag. Den var slut.
Du kan prova att ta isär fläktmotorn och plocka ur oljebronslagret och koka det i olja och återmontera.
Det funkade för mig, hittade inget nytt passande lager.
Att spraya typ 5-56 kommer inte att fungera.
Men sen vet jag inte, kanske är nåt annat fel? Kolen t ex kanske också kan ge dina symptom? Men det ser du när du får isär fläkten.
Veschutti skrev:Återigen, hur kommer man åt den/de nedre skruvarna? Det sitter ju precis bakom "hyllan" under handskfacket och det finns ingen plats att komma åt. Ska man demontera hela instrumentpanelen?
Har nyligen bytt ut hela inredningen så för mig var det att ta bort hela instrumentpanelen... Vet dock ej vad man MÅSTE ta bort för att byta ut fläkten men möjligtvis så måste du faktiskt lossa instrumentpanelen ja!

Säg till om du vill köpa en fläkt, har en över! I Stockholm då vill säga! ;)
Lucif3r skrev:Nu har jag iofs aldrig kollat på just fläkten, men jag får då rum att vända en långtradare bakom handsfacket om jag tar bort nedre kåpan/sparkskyddet (och handsfacket, givetvis).
Är det inte så att Airbagen sitter i vägen när man ska ner dit och lattja? ^^

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]

Som jag förstått det så går[…]

Missljud -22 V60 T6

Upplever att min T8 går väldigt hå[…]

I fredags var det äntligen "om-besiktnin[…]