Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BBrinley
Byt lmm så funkar din bil fint igen. Det är den kontakten på bild det stämmer. Hade den varit fel så hade bilen dött
Användarvisningsbild
av js1
Det där är kontakten till tempsensorn för insugsluften. Du har inte skrivit vad du har för motor men jag gissar att du har en 140 hästars och då har du ingen LMM. Du har fortfarande inte läst ut koder? Rycker du ut kontakten på bilden med motorn igång ska lambdalampan tändas.
Du kan ha problem med kamaxelgivaren. 10v motorerna går även om den är kass men blir orkeslösa.
av andreask
sorry :roll:

144hk har den iaf, :D

Nej jag har inte läst några felkoder, då jag ej har varit till verkstan med den än.

Kamaxelgivarn låter hemskt, blir att lämna in på verkstan då gissar jag? :/

mvh
Användarvisningsbild
av js1
Lyser din motorlampa?
Du kan bygga en enkel felkodsläsare som funkar till din motorstyrning. http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=46943

Hur du kollar din sensor får du Googla.
http://lmgtfy.com/?q=camshaft+sensor+test

Den är lite dyr att köpa på chans. Har du ingen skrot i närheten?
av andreask
nej, ingen motorlampa som lyser, testade den enkla felkodsläsaren, och som jag tolkar blink.......blink......blink så visar den ingen felkod?

Beställde en begagnad kamaxelgivare, kommer mest troligt imorn så testar det. har absolut ingen lust att lämna in på verkstad, då en studentekonomi inte gillar det+ att vänte tiden är alltför lång :D
Användarvisningsbild
av js1
Ok, håller tummarna. Berätta gärna hur det går.
av andreask
Bytte ut kamaxelgivaren och den gick perfekt.......i ungefär 5 minuter sedan återkommer samma jxxxx problem..
Inga felkoder ingen motorlampa som lyser. nån som har ytterligare ideér om vad problemet kan vara? verkar ju som att den "bränner" något?

Litar som sagt inte på verkstan heller, så dit vill jag inte lämna den....

är sjukt tacksam för all hjälp jag kan få!

Mvh Andreas

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]

V60 Hybrid - Erfarenheter

Nån som har en v60 d5 2016 hybrid som g&ar[…]