Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JohnB
Jag såg att steg 1 och steg 2 till T5 på 239hk inte var så fasligt dyrt. 2995:- för 290hk och 430nm. Känns prisvärt.

/John
av JohnB
zillen skrev:var det Agda 82år som körde den V70N T5? :D
Endera det eller en kyckling :lol: , trodde faktiskt att jag skulle vara chanslös men det gick vägen den gången. Det var en saab 9-3 med också men den var chanslös. Svårt att veta vem som har bästa bilen när man kör bonnrace på E4 då man inte har en aning om den andra ger allt, hur mycket last det är i bilarna osv. Huvudsaken sådana gånger är ju vem som vinner 8) . V70N T5 - Jag = 0 - 1. Vi får se hur det går nästa gång. Jag har en i området där jag bor som åker runt i en gammal risig Omega som också gillar att gasa så det går fort till jobbet om vi lyckas åka samtidigt. Den går faktiskt inte så tokigt men den är chanslös i högre hastigheter. Har ingen aning vad det är för motor då jag inte orkat kolla regnummer och jag känner inte personen i fråga.

Det tråkiga är hur lätt man anpassar sig till att ha mer klös i motorn när man trimmat den. Jag har bara haft steg 1 i min S60 en vecka och lurar redan på om steg 3 vore en lämplig investering. Synd bara att det kostar ungefär lika mycket som bilen är värd men det vore ju kul att ha 310hk och 450nm :twisted: .

/John
Extremt svårstartad s70 2.4T

Är mer van vid äldre Volvo. På dom[…]

Vad händer om du drar en fullgasrepa? Trycke[…]

Takräcke Thule Evo (XC60).

Uppdatering, fick tag i en på Mekonomen och […]

slungdiff på 945

SE modellen har slungdiff.