Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andreas123
[quote="Lucif3r"]Du bör ju även kolla upp resten. Vev, stakar och kolvar kan ju ha tagit stryk också.

Kom ihåg att skaffa volvos packningslim också, du behöver det när du monterar tillbaka tråget.[/quote ]

Jag har kollat vevstaken den är inte glapp,det enda man kan se är att vevstaken har tagit i lite gran i cylinder foten så de har blivit ett märke där.jo jag beställde limmet med..
///Andreas
av Andreas123
Nä den är inte krokig staken.funkar de inte å bara byta lagret så byter jag motorn eller kanske renoverar motorn,jag kan ju tillägga att jag inte har panik att få igång bilen,jag har 2 andra bilar.
/Andreas

En liten uppdatering idag,jag har mätt upp vevaxelns läge den var 49.99mm både på de skadade läget och på en som inte är skadad så de ser ju ganska bra ut...
//Andreas
av Andreas123
De blir motor byte på bilen jag ides inte prova byta vevlagret,jag har beställt en likadan 10v motor men från en95:a.Jag har plockat ur motorn från bilen och väntar på den andra motorn.De käns som ett måste att byta packboxen och kopplingen när man har isär så mycket.skruvat säljer kopplingsats men är de rätt packning dom säljer de står bara packbox vevaxel är de nån som vet???
\\andreas

Kan inte säga att de lyckas verifiera nå[…]

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027[…]

Kamremsras

Skulle bli väldigt förvånad. Ä[…]

Sen kan man fundera om kylvattentemp-givaren m&aum[…]