Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JT855
Om ABS-lampan ännu lyser och bilen är körbar så kan du prova fara och köra en sväng. ABS´n gör någon sorts självtest när man passerar 30 eller 35 km/h. Den brukar slockna då man passerar den farten om allt är okej. Tror inte man får släckt den utan att köra en sväng. För övrigt tycker jag du ska kolla fördelare och rotor också.
av jimpa99
adenia skrev:
jimpa99 skrev:Jag hadde precis samma problem på min 855 97a jag bytte allt tändspole hallgivare kam givare tändstift bränslerelä insprutningsrelä immobilizer o nycklar men tillslut hittade jag en tråd om att startmotorn kunde ta förmycket ström vid startögonblicket så insprutningen inte kunde starta bytte startmotorn o nu funkar det kanon ( min gammla start lät pigg när man försökte starta ändå var den kass ) :D
Bytte idag igen kamaxel givare.tändspole.och givaren vid svänghjulet.Lika illa när jag försökte starta!!!!
Går lätt att putta igång och hackar aldrig! Har även nollat koderna igen får hela tiden upp 314/214 men nollar igen och byter grejor men samma sak igen!! Blir knäpp på detta.
Det är ju precis samma fel som jag hadde på min 855 den gick fint att putta igång men startade inte på starten . felet var startmotorn så det är ju ett hett tips prova att byta den :)

För din årsmodell säger använ[…]

Urkopplad kabel/rör?

Diesel? Är slangen är hård plast[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är […]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Hej allihopa! Jag önskar lite inputs. Jag […]