Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
Kunde tänka mig det. Inte lätt att felsöka sig själv. Databoxen då alltså.
Men om en erfaren mekaniker säger motsatsen ska du naturligtvis lita på honom/henne.
av Stan
Hur mycket bensin har du haft i bilen när den varit avställd? Du kan ha fått massa kondens i tanken, kanske därför den gick en stund och sen stannade..
Användarvisningsbild
av Vojje
Du skrev att du kollat om stiften gnistrade och jag antar att du bedömde i vart fall just det stiftet som OK.
Jag tänkte att om vi tar upp Alfredos tanke igen kanske stiften blivit sotiga av för fet blandning.
Vilket kan förklara att du inte har ngn felkod.
av brojna
var inte så mycket bensin när jag ställde undan den..

men bilen har stått i 2 veckor när jag gjort massor av olika försök dom 2 veckorna och alltid testat med massor mänger startgas och den har inte ens hostat till alls
Användarvisningsbild
av Alfredo
Kommer det fortfarande gnista, sedan kan Du kolla att det kommer soppa pä railen vid gaveln. Ett vanligt fel är annars att startmotorn går trögt och behöver rengöras. Startar den om man bogserar igång den?
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Immobilizern/startspärren är ju en tanke, och då närmare bestämt antennringen som inte varar i en evighet tydligen, vet dock inte om den ska generera en felkod i så fall...

The Final Frame: Your $500,500.99 Gift https://tel[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är ju[…]

Kör bara blockvärmare istället och […]

Doktorns 945 ltt -97

Då var det dags för en service igen. Mo[…]