Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
kebabpizza skrev:Har ni tvättat bromsskivorna noggrant med sprit innan montering?
Vilket är bäst, Renat eller Vodka? Skål, ta mej fan :D .
Användarvisningsbild
av Vojje
stooges skrev:Måste ha bättre råvaror.renat och vodka innehåller "OLJA" det vet du väl ??:-/
Aha! Det är därför man blir så välsmord i käften när man brukat nämnda produkter :D
Användarvisningsbild
av sjoling
Vojje skrev:
kebabpizza skrev:Har ni tvättat bromsskivorna noggrant med sprit innan montering?
Vilket är bäst, Renat eller Vodka? Skål, ta mej fan :D .
hhahah :P
av cissan
Ja det var kul...jo vi har rengjort skivorna innan vi satte dit dom. Ju hårdare jag bromsar desto hårdare vibrationer. Och det vibrerar exakt på samma sätt och exakt lika mycket som innan bytet. Blev ingen skillnad. Kör jag i låg hastighet typ tvåan, och bromsar så vibrerar det inte, endast vid hög hastighet. En del säger att det verkar långsökt med bussningar....kan det vara skivorna bak ändå?
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Kan vara bakbromsarna då eftersom det bara vibrerar vid hårda inbromsningar. Bakbromsarna får ju typ bara runt 20% av bromskraften.
Användarvisningsbild
av Kompe
Om ni har monterat nya skivor hoppas jag att ni har tänkt på att försiktigt bromsa in skivorna lite i taget?
EX60

Och jag säger: Detta är en elbil fr&ari[…]

Har du ingen reset knapp på blinkersspaken? […]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Japp den har varit loss och inga tecken på k[…]

Råd vid punktering

Tack alla för snabba, relevanta och välf[…]