Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johannes2k
Vojje skrev:
johannes2k skrev:Haha, vad menar du? :)
Snålheten. Smålänningens adelsmärke. Inte ens jag, infödd smålänning, skulle tveka på att satsa, om känslan är rätt.
Jag kanske borde flytta. Till Närke :lol:
Jaha, nu hänger jag med. Haha! :-DD
av *pettson*
Jag kan inte sätta en prisnivå. Men om det andra kostar 4000 och kopplingen är bytt så talar vi absolut inte om mer än 5000.
Men det skulle säkert kosta 20.000 för dom som måste välja bästa hippaste verkstan i storstan som vet att mjölka ur folk allt som går.

Det är lite som att läsa beklämmande storys som börjar komma nu om lysande airbaglampor som folk ska skrota sina bilar för.
För går man in på volvo så kostar tydligen rattrullen (kablaget mellan rattstång och ratt) drygt 4000 med montering på volvo för en gammal 740.
Att det däremot måste stå 40.000 gamla 740s som haft bags på våra skrotar, som mestadels har kontaktrullen antingen köpbar på skroten under okänt namn, eller som har den demonterbar på plats för småpengar verkar ingen ha notis om och då blir det ju förstås dyrt att äga en bil.
Skrotarna har skyldighet att ta bort bagen men dom brukar ytterst sällan riva bort kontaktrullen eftersom det vore en tidsfördröjande åtgärd för kaffepengar.
När dom tagit bort den brukar den sällan gå under eget namn eftersom inte rätt namn på saker verkar vara en självklarhet på skroten.
Bytet går ju att göra själv om man har nödvändig kunskap eller att lämna bort.
Den verkstad som vågar ta 4000 för att riva bort ratten och kåpan för ett jobb på drygt 30 minuter kan man ju välja att tacka nej till då.
av MotorAnkan
jag har en 855 som rullar fint, den är vanskött, men har rullat 470000km, har blandannat kört den oljetorr, och med med vatten i oljan, utan hela avgssystemet osv, men den går fortfarande kanon, nu med nytt avg,system förståss, sista sevucen gjordes när den rullat 170000 så du har den lidit i 300000 till, men lika glad för det
Användarvisningsbild
av StringerBell
På en fin, fullservad, fullt fungerande bil med förtroendegivande historik som jag dessutom äger sedan flera år skulle jag lätt kosta på upp till 10000:- "Varför då", frågar någon, "du får en motsvarande annan bil för hälften".

Grejen är den att en annan bil för 5000:- (eller mindre) som man inte känner sedan tidigare kan det vara vilka allvarliga fel på som dyker upp när som helst. Det kan vara pengarna rakt i sjön. De tio tusen kan också vara pengarna i sjön om något allvarlig uppstår ur intet, men risken känns betydligt reducerad för detta scenariot jämfört med att köpa blint på blocket i den här prisklassen.
Användarvisningsbild
av js1
Instämmer till fullo med Stringerbell.

Vad har ni monterat för slangvärmare p&a[…]

Då har jag äntligen tagit mig i kragen […]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Hej igen, Nu har jag kollat på bilen igen oc[…]

Glödstift öppen krets

*** LÖST *** Nu startar bilen som den ska, &a[…]