Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Finns många billiga V70 på Blocket. Annars har jag en till salu ;)

När det kommer till motorbyte så tillkommer det lite saker som man bör fixa som man ofta inte tänker på eller räknar med.
T.ex
Olja + Filter, Glykol, diverser slangar och klämmor, skruv osv.
Har man även planer på att ha kvar bilen några år så kan man även tänka på
Vevhusventilation
Kamrem + Generatorrem när man ändå har motorn ur
Koppling

Som folk här säger, kan skilja mycket i pris, det mesta hänger på hur seriös man vill vara :)
goransson89 skrev:Finns många billiga V70 på Blocket. Annars har jag en till salu ;)
Lite långt till Enköping bara :) Men du har rätt, har nu faktiskt hittat ett gäng V70:sar här omkring för runt 15 000.
Samtidigt som jag från två vänner som bytt varsin motor i en 850 fått prisuppgift på 25-30 000 respektive 25 000. Suck.
Hittade förresten en som försöker sälja sin med defekt motor för 6000. Undrar vad man skulle få för vår, och om det är lätt att hitta köpare till den som den står och går. Hm.
Försök härleda problemet istället och börja felsöka innan du kasserar bilen, behöver inte vara helt kört.
Alltid värt att felsöka problem stora som små.
Senast redigerad av 1 RaptorX, redigerad totalt 0 gånger.
RaptorX skrev:Försök härleda problemet istället och börja felsöka innan du kasserar bilen, behöver inte vara helt kört.
Alltid värt att felsöka problem stora som små.
Hoppas du har rätt!
Vi har bogserat den till närmsta bilverkstad och de får kolla på den så snart de kan efter helgen.
Svårt att tro att motorn bara skulle dö å va kass pga taskigt med vatten.
Ispropp kanske med tanke på temperaturen, lukten kan ju vara va som helst bränd genrator mm.
Men som sagt en ordentlig felsökning är alltid det första och mest ekonomiska alternativet.
Återkoppla gärna här när du fått reda på nåt.
Fyll upp med vatten och testa , behöver inte vara kört även om det är troligt.
Skriver detta pga jag varit med om det en gång med en toktrimmad BMW som hade en spräckt kylare och jag var tvingad att köra tills motorn nöp ( minus 30 grader och nyårsnatt ensam på vägen på väg till jobbet) funderade på att sätta eld på bilen då jag frös som en hund. Sprang ca 15km och sen så hämtade vi bilen på morgonen rullade in den i ett garage fyllde vatten+t-sprit tätade läckan och sen så var det bara att starta :D (bytte kylare och körde några tusen mil utan problem)
Går motorn runt när du vrider nyckeln till startläge. Om den gör det, gjorde den det även direkt efter stoppet.

Mvh GK

Jag har haft en tanke på just kolen och t&au[…]

Råd vid punktering

Verkstäderna är skyldiga att ta av d&a[…]

Fick underkänt på fästet för […]

EX60

Jag har byggt flera stycken. Det stör mig at[…]