Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Ja, växellådan måste förnekas :D Förlåt alfredo, kunde inte låta bli!
Kanske var dumt av mig att inte ta upp säkerhetsfrågan också, som pettson gjorde. Förutom lyftmomenten så kan även en vinkelslip, fastrostade skruvar och bränsleledningar vara en farlig kombination.
Användarvisningsbild
av Alfredo
taxi skrev:Ja, växellådan måste förnekas :D Förlåt alfredo, kunde inte låta bli!
Kanske var dumt av mig att inte ta upp säkerhetsfrågan också, som pettson gjorde. Förutom lyftmomenten så kan även en vinkelslip, fastrostade skruvar och bränsleledningar vara en farlig kombination.
Om Jag har gått ut med fel info är Jag endast tacksam för att någon rättar, tack till Taxi.
Användarvisningsbild
av taxi
Och nu är jag här igen, nilaya menar vevaxeltätningen bakom svänghjulet :)
av T-rex
Är i dom svängarna med att byta koppling oxå, det "billigaste" priset jag fått här i Göteborg är 9400kr (biltjänst i Landvetter), autoriserad volvo verkstad fast mindre sådan. Ink. material och byte av vevaxeltätning
av Persson850
T-rex skrev:Är i dom svängarna med att byta koppling oxå, det "billigaste" priset jag fått här i Göteborg är 9400kr (biltjänst i Landvetter), autoriserad volvo verkstad fast mindre sådan. Ink. material och byte av vevaxeltätning
okay jag har en 2,5 se men de kanske är samma pris ..
av Persson850
goransson89 skrev:Japp, samma skit :) Köp en handbok och gör det själv ;)
hehe men frågan är om man vågar ge sig på de :P när man inte har några kunskaper :P
Användarvisningsbild
av js1
Det är väl kanske inte det man börjar med, med hylsnyckelsatsen man fick i julklapp 8) :P

Återkoppla gärna om det löser sig […]

Tyvärr tror jag inte att Haynes bäcker k[…]

Årsmodell och motor? Är det en tidig B[…]

Backlucka 245

Hej Jag har problem med att min baklucka häng[…]