Hej, tack för svaret!
Menar du detta inlägget ?
*pettson* skrev:
Utveckla det där att tändningslåset är långsökt, vad grundar du det på?
Kontakten bakom tändningslåset brukar glappa upp sej förr eller senare. Det gör att du inte får en av dom 12v spänningar som ABS systemet kräver för att fungera. Då tänds lampan för att berätta att systemet inte kan starta. Det brukar lätt kunna kontrolleras genom att vicka på nyckeln. Om lampan släcks så är det kontakten.
Likaså kan defekt laddningsregulator tända ABS lampan eftersom det styrdonet stänger av sej om spänningen blir lite för hög.
Om jag förstår det inlägget rätt, så är resultatet av en felaktig tändplatta att strömmen bryts vilket tänder lampan, inte att något skulle hänga sig och inte stängas av, ABSen borde stänga av sig Även om jag inte vrider av nyckeln. Pettson skrev även om att man skulle vicka med nyckeln för att testa tändplattan, och det blir ingen skillnad när jag gör detta.
Det med ECUn, så tänka jag först lämna den till en arbetskollega som är bra med löden och se om det går det räcker att löda om lödningarna, då det tydligen är ett vanligt problem med dessa. Som jag ser det kan det mycket väl vara att den kretsen som skickar signal till soleinoiderna att sluta pumpen är bruten på något sätt.
Mvh