Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Det finns ingen genväg till det här. Titta i verkligheten gäller. Rör sej alla spjällmotorer och axlarna är hela så har man ingen cirkulation i värmepaketet. Då är det till att byta paket.
av *pettson*
Oxen90 skrev:har nu lämnat in bilen på verkstad och de säger att det är nå spjäll och elmotorer som gett upp, någon som vet vad en sådan reparation kan kosta på verkstad?
Berättar inte verkstaden det när dom felsökt? Dom brukar lämna ett kostnadsförslag. Menar kostnaden är regionspecifik. Det jag betalar i min närhet betalar inte en innerstads stockholmare. Eller en skåning. Eller en göteborgare osv. Högst relevant att du frågar dina verkstäder när du fått ett kostnadsförslag.
de är inte 100% säkra på det, och grejjen är den att jag precis köpt bilen så lämnade såklart in den till bilfirman jag köpt bilen hos, de va i sin tur tvugna att lämna den till en volvoverkstad, så sa bilfirman först när jag lämnade in bilen att det skulle gå på garantin men sen nu när de lämnat den till volvo verkstad så säger de att om det blir en dyr reparation får vi se hur vi går vidare, så tänkte om någon visste på ett ungefär, bor i en liten stad i dalarna :P
Nu låter jag säkert som pettson, men köp en haynesbok, jag är ganska säker på att det står där hur man gör så kan du bedöma själv.
Jag har själv inte pillat på just det spjället, men jag tror inte att det är så svårt heller. Kanske nån annan kan säga hur bökigt det är att komma åt?
av *pettson*
Men du, om bilfirman har bilen hos sej då bilen var precis nyköpt, vari ligger ditt intresse för priset?
Det kan liksom inte bli du som betalar om det går rätt till.
OM du tänkte i kategorin prissänkning med motsvarande reparationspriset så är det en mycket dum ide.
Är du inte mekkunnig helt och hållet själv så ska du inte åta dej sånt.
Då är det bättre dom får tillbaka bilen genom hävt köp (om dom inte vill reparera) och du inhandlar nåt annat att köra i.
*pettson* skrev:Men du, om bilfirman har bilen hos sej då bilen var precis nyköpt, vari ligger ditt intresse för priset?
Det kan liksom inte bli du som betalar om det går rätt till.
OM du tänkte i kategorin prissänkning med motsvarande reparationspriset så är det en mycket dum ide.
Är du inte mekkunnig helt och hållet själv så ska du inte åta dej sånt.
Då är det bättre dom får tillbaka bilen genom hävt köp (om dom inte vill reparera) och du inhandlar nåt annat att köra i.

jag har precis köpt bilen hos dom, och 3 dagar efter köpet så upptäckte jag felet
av *pettson*
Det härär en bil ifrån en firma. Då ska det också finnas deklarerat att den är okej. Eller deklarerat att man inte vet.
OM en axel är av och den inte går att fixa med en snabblösning på utsidan av fläktsystemet så är det inte ett *mindre* fel.
Det tar runt 8-10 timmar att fixa till felet och några delar finns inte att köpa till det inre i systemet. Det blir alltså totalt utbyte av fläktsystemet, eller så måste ett begagnat köpas, det gamla tas ur och så byta ut det felaktiga mellan enheterna.

Inget flöde alls? Absolut att termostaten int[…]

Hej! Nu efter 28000mil så vill min V70 -12[…]

240 med "specialvagnsnummer"

Tackar! :-) Jo jag föll för denna ocks[…]

Nästa elbil från Volvo?

är jag ensammen om att tycka att det hä[…]