Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Janski
jösses va bilen har börjat rycka det senaste, jämn gas vid 50 och det rycker bra men om jag gasar till så går den bra. lite hjälp av alla här på detta underbara forum
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Nu behöver vi veta vad du har för motor och om det är en turbo samt en lite mer utförlig beskrivning av symptomen.

Mvh GK
av Janski
Bilen la av igår...... Stod på tomgång en stund sen när jag skulle åka därifrån så dog bilen !!
Inte till synes att motorn skulle starta. Fick igång idag med bra tomgång men när jag börjar dra ur bilen på 1 så börjar den att bluddra ??
fick inga felkoder och har bra komp !!
Nån som har varit med om samma fel eller symtom. Bil 854 96:a
av danielzmod
Skriv gärna med vad du har för motor. Det jag skulle kollat först nu är kolla gnista, tändkablar, kolla tändstift, fördelare, rotorarm. Har fördelaren och rotorarm bytts någon gång under bilens livstid? Börja med det.
av Pedersen
Tjenare, lånar denna tråden lite :)

VOLVO 850-Serie 2.5 10V
Tillverkningsår: 1994
Motorkod: B5252S

Jag har exakt samma problem på min 854, Går hur fint som helst på tomgång men så fort jag trycker ner gaspedalen fort så bluddrar den från 1000-3000 varv sen går den hur fint som helst. Sen om man tex ligger med jämn gas i 50 km/h på 4ans växel så hugger den och rycker som att den inte får sopp. Bilen går bra över 3000 varv. Jag har bytt motorolja, filter, bränslefilter, luftfilter
Har kollat felkoder utan några resultat.
Snälla hjälp mig ! Jag blir galen

/Pedersen
av trashed78
Hej, hade samna fel jag med för nått år sen och jag provade byta massa saker, när jag tog bort fördelarlocket så lossna rotorn :/ va en bult som håller fast rotorn i kammen som gått av men konstigt nog gick bilen ändå men ryckte vid olika varvtal. Värt att kolla rotor och lock
av Pedersen
trashed78 skrev:Hej, hade samna fel jag med för nått år sen och jag provade byta massa saker, när jag tog bort fördelarlocket så lossna rotorn :/ va en bult som håller fast rotorn i kammen som gått av men konstigt nog gick bilen ändå men ryckte vid olika varvtal. Värt att kolla rotor och lock
Tack för ditt svar, ska kolla upp det så fort som möjligt

/Pedersen

Fick underkänt på fästet för […]

Hej! Jag har ett märkligt problem med min V[…]

Råd vid punktering

Pumpa och kolla trycket efter en halvtimme innan d[…]

EX60

Jag har byggt flera stycken. Det stör mig at[…]