Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Padan
T-rex skrev:Förstår inte hur verkstaden kunde lämna ut bilen med fortfarande tänd abs lampa om man lämnar in bilen för det, reagerade inte DU på det när du hämtade bilen??
När det inte fungerade efter att bytt givarna bak, så ville verkstaden byta boxen. Men jag hade lite ont om pengar inför semestern. Fixade en egen box (nyrenoverad), när jag hade råd, men felet är kvar.
av T-rex
Padan skrev:
T-rex skrev:Förstår inte hur verkstaden kunde lämna ut bilen med fortfarande tänd abs lampa om man lämnar in bilen för det, reagerade inte DU på det när du hämtade bilen??
När det inte fungerade efter att bytt givarna bak, så ville verkstaden byta boxen. Men jag hade lite ont om pengar inför semestern. Fixade en egen box (nyrenoverad), när jag hade råd, men felet är kvar.
aha ok förstår 8)
av *pettson*
Så med andra ord kan du åter lämna tillbaka bilen för att dom inte reparerat det dom skulle. Du har ju nu en annan box utan att problemet lösts. Då kan dom utesluta det i sin felsökning.
av Padan
*pettson* skrev:Så med andra ord kan du åter lämna tillbaka bilen för att dom inte reparerat det dom skulle. Du har ju nu en annan box utan att problemet lösts. Då kan dom utesluta det i sin felsökning.
Sant, ville mest komma undan lite billigare genom att veta vad felet är. Det hela började ju med att jag var osäker på värdena jag fick på ohm mätningen. 1080 på givarna fram och 740 bak. Boxen kunde jag lämna tillbaka. Den är ju trots allt inte så billig.
av Padan
Då var allt fixat.
Det visade sig att givarna som blev monterade bak var fel. Så efter nya givare och en nya box, så fungerar allt som det ska.
Givarna fixade jag på skroten, boxen köptes nyrenoverad.

Verkstaden som bytte givarna kommer få ett litet besök när jag får lite tid över. :roll:
Tack för all hjälp.
Bromsrör höger fram

Då låter det som allting är r&aum[…]

Värme Cirkulation

Hej Har en Volvo v70 D5204T3 2013 Har bytt termos[…]

Förr fanns det många olika hokus pokus […]

Vad är detta för kontakt?

Spräckta dimljus ger anmärkning vid besi[…]