Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har du den kopplad till en PC? Har du installerat programvara för läsaren i din PC?

Mvh GK
Filosoferar lite

Se till att comporten verkligen är igång i datorn.
Har du en fysisk comport eller ansluter du med USB, om man ansluter med USB så använder man sig av en virituell comport i datorn.

Ingen 100%ig kunskap från min sida, googla vidare.
av Avo
Via usb . Nu har den börjat strula med starten oxå :S otroligt seg på att starta , står och ruskar och hoppar när den väl har hoppat igång . Kan luftmängdsmätaren (Lmm) börjat spöka ? Har kikat lite i motorrummet och sett att (vakum/luft) slangar ser lite torra ut som dem ska bytas .
av Avo
Bytte lmm idag och samma visa .. svårstartad och bluddrar när man motorbromsar , blårök om man ger gas :S blir tokig

Ska försöka få hjälp med felkodsläsaren .
av Avo
nu startar den knappt :( nöter på starten tills batteriet nästan tar slut , har jag tur så slipper jag ladda upp batteriet innan jag får försöka starta den igen . Jag blir tokig :???: ryker på rätt bra när jag försöker starta den .
Felkodsläsaren kommer jag troligtvis skicka tillbaka för den får jag inte att fungera .

suck
Nästa elbil från Volvo?

Vad tycker ni om det spekulerade priset på […]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&[…]

Vad är Dem box för något? DEM:[…]

vevhusvent fylld med gul gröt..

Oil sludge (den gula majonäsen) kommer som et[…]