Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pryon
ZiQens skrev:jag har samma fel på min fast min har blivit bra mycke värre så kan knappt köra min alls, o min turbo e nyrenoverad, ny luftmasse mätare, nytt diesel o luft filter, ny katt men blir ingen skillnad, så hittar du felet på din så får du gärna dela med dig av vad de kan vara, mvh

hittat nått fel? testa och ryck batteriet en natt och kolla,
av pryon
felkoden antyder att det är fel på bränslemängdsregulatorn, antingen glapp i kablage eller så är det fel på den helt enkelt.. kan ev vara pumpen oxå.. ska rycka lite i kablaget och se om det hjälper, det verkar ju vara ett glappfel
av pryon
tog bort motorkåpan och hitta pumpen därnere :) pilla på kabelkablaget som satt framför pumpen, "trångt fan" men han har faktiskt gått helt felfritt sen dess, med lite flax så va det glappis eller ergat på kablaget där till pumpen som felkoden antydde,, hade hoppats på lite mera respons på forumet,, nån mera måste ju ha råkat ut för nått liknande,, min bil är ju inte unik i sverige direkt...
Ärgning och glapp i kontakter är vanliga fel när bilarna har gått i "några" år. Bra att det löste sig och att du återkom med feedback.

Mvh GK
Bromsrör höger fram

Då bör konan vara rätt. Men vad me[…]

Nästa elbil från Volvo?

Skärmbild 2026-01-19 220017.png Den bilden[…]

Har varit in på bildelsbasen. Finns en i Nor[…]

Vad är detta för kontakt?

Kontakten ser ut att vara till dimljus, bilen kans[…]