Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
Mät spänningen direkt på batteriet när du vevar med startmotorn, är spänningen låg där då bör du nog överväga ett nytt batteri om du vill ha igång bilen.
av RHansson
Som sagt tidigare är batteriet är fulladdat och ligger runt 14 volt och jag mäter givetvis på polerna det är inget fel på batteriet! Som jag även har skrivit så funkar all ström fram till pumpen när jag har delat kontakten men blir mycket sämmre när jag kopplar in den och vevar, kommer bara fram ca8-10 volt till pumpen och batteriet ligger då på ca 12 volt när jag vevar!
av Kena
Ok, då utesluter vi batteriet. Du skrev i första inlägget att du bytt relä alltså utesluter vi även reläet. Pumpen går ff. inte (snurrar inte alls) och spänningen sjunker när pumpen egentligen ska gå, ja då är det bara pumpen kvar då, förmodligen har motorn brunnit och det är kortis i lindningen men inte totalkortis för då skulle säkringen gå.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Du kopplar ett instrument som kan mäta Ampere i serie med kretsen, Ampere är ju ström och Volt är ju spänning. Du kan ha spänning utan att en ström flyter i kretsen.
Hur stor ström du skall ha för pumpen i din bil kan du nog läsa ut i din verkstadshandbok.

Mvh GK
av 2444ever
Vill bara poängtera att du alltså skall använda SERIEkoppling, så du inte gör samma misstag som jag o bränner säkringar i mätinstrumentet :)

Sent from my mobil
Felet var en jordning som sitter under baksätet som var lös, skruvat upp sig själv på nått konstigt sätt! Skruva fast den och pumpen gick igång och starta direkt!
Tack alla som lagt ner tid på tråden!
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Det var så lite, bra att det löste sig.

Vore bra om du går till ditt första inlägg och editerar trådrubriken så att det står "LÖST" efter originalrubriken.

Mvh GK
Bromsrör höger fram

Det blev nya rör, men hur jag än fö[…]

Kupevärme

Ett inte allt för ovanligt fel på ECC &[…]

Ecm 4438 och ECM 6710 (P1412).

Jag brukade alltid limma packningen på EGR-v[…]

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]