Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Baze88
ketto skrev:Reläer?

Sitter fullt me reläer för om man "ville" sätta dit dimljus själv, men ja annar en sak, när ja drar säkringarna te halvljusen så lyser höger halvljus! kan ju kanske va nått me de o göra?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Du får nog se över kopplingarna och ta fram multimetern för felsökning.

Mvh GK
av TomClaesson
De H1-leds jag köpte via bilupplysningen passade rakt i utan modifieringar. Visst lyser dom svagt, men effektbelysning var ju vitsen med dom.
av oldtimersmc
Dum-ljuset tycker jag är riktigt passande benämning på arret har aldrig haft någon användning för skiten
Användarvisningsbild
av gnestakalle
oldtimersmc skrev:Dum-ljuset tycker jag är riktigt passande benämning på arret har aldrig haft någon användning för skiten
Jag respekterar att en del gillar att använda dimljusen men personligen har jag aldrig fattat vad dom egentligen är bra för.

Mvh GK
av oldtimersmc
Ja det är snyggt men värdelöst ur ljus synpunkt vore bättre om man satte i rena extraljus i dess ställe.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Riktiga s.k. kurvljus vore bra.

Mvh GK
av RickardGbgS70
oldtimersmc skrev:Ja det är snyggt men värdelöst ur ljus synpunkt vore bättre om man satte i rena extraljus i dess ställe.
Det var oxå lite av min tanke iom 1a inlägget i tråden.. att ta bort avbländningskåpan inne i reflektorn o få extra helljus.

Nu kollar ju iofs SBP höjdinställningen på dimljuset, så även om det visade sig vara lätt att ta bort glaset framifrån (och avbländningskåpan) så kanske det är desto mera meck att få dit det hela igen. ??:-/
av oldtimersmc
Definitivt mera meck men om du kopplar det som extraljus så borde det funka( lägg en onoff vid sidan av) så kan inte bes kolla...

Saknas det bara lite på höjden och just[…]

Kn ju inte sånt här men toppen jäm[…]

Värmare XC60 22-

Verkar som att eftermonterad Calix elektrisk motor[…]

Återkommande värmeproblem

Gjorde enligt rekommendation, varmkörde bilen[…]