Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bmwslangen
Kul för trådskaparen isåfall, mindre kul för kvaliten på forumet och dess användare.

Varför är ett problem och dess lösning mindre värd efter tre år?

Sökte på ett specifikt problem i detta sub-forum, av de 14 trådar jag öppnade så var det endast 1 (en!) tråd med uppföljning. Alla de andra var i denna stilen :
<fråga>
<förfrågan om förtydligande om problemet>
<ett par förslag, funderingar eller gissningar på sin höjd på vad problemet kan vara från olika forumdeltagare>
Därefter knäpptyst...

Nu är inte det här riktat mot den här tråden specifikt, utan detta är ett generellt problem på de flesta (om inte all) forum och tankegången/mindsetet kring ett forum i sig.
av bmwslangen
Jo, och ibland drar lösningen ut på tiden och när det väl fixas till så har man glömt att man hade en gammal tråd - vilket ju är fullt förståerligt.

Det som inte bör accepteras är inlägg med inställningen att detta är en serviceinstans i samma nivå som en auktoriserad verkstad som tar betalt för sina tjänster - fast här ska man få det gratis och snabbt ska det gå (tänker på de inlägg där det är superbråttom och trådskaparen blir upprörd att inget svar inkommit efter fyra timmar mitt på en vardag).

Naturligtvis har alla forum olika regler, dock så brukar bumpning mest förbjudas om det är i syfte att höja sin egen inaktiva tråd för att hamna längre upp och få mer attention. Fast är det andra regler här (kunde inte se något uppenbart i reglementet) så får ju moderatorerna nypa mig i örat.

Däremot så står att man ska använda sökfunktionen!
>> Använd sökfunktionen för att för att försäkra dig om att din fråga inte redan existerar i en tråd.

Frågan lär existera i andra trådar, men inte något svar :-)

Nej, allvarligt - jag bumpade denna tråd främst för att jag är intresserad om problemet har löst och framförallt för att det verkar som trådskaparen fortfarande är aktiv på forumet (senast inne i januari i år) och kanske har en bra uppdatering kring problemet!
Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

..Nu kan jag påbörja hover-konverteri[…]

Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.