- mån 24 apr 2006, 22:47
#39810
Nå kommer nok dette svaret litt sent, men jeg er ganske sikker på at vibrasjonene skyldtes skitt på innsiden av felgene. – En blanding av bremsestøv og salt. – Det bygger seg opp jevnt på innsiden av felgen i løpet av vinteren.
Så lenge sentrifugalkraften har fordelt møkka jevnt, er hjulet fremdeles i balanse, men når dritten tørker, og du kjører over en dump eller noe annet som gir hjulet et slag, faller en bit av dette belegget av, og plutselig er hjulet i ubalanse.
Forrige vinter måtte jeg ta av hjulene tre ganger og høytrykksspyle innsiden. Sist vinter var det ikke nødvendig i det hele tatt fordi jeg var flinkere å vaske den nye bilen, og hadde alu-felger med større åpning.
Mvh
Sven
Så lenge sentrifugalkraften har fordelt møkka jevnt, er hjulet fremdeles i balanse, men når dritten tørker, og du kjører over en dump eller noe annet som gir hjulet et slag, faller en bit av dette belegget av, og plutselig er hjulet i ubalanse.
Forrige vinter måtte jeg ta av hjulene tre ganger og høytrykksspyle innsiden. Sist vinter var det ikke nødvendig i det hele tatt fordi jeg var flinkere å vaske den nye bilen, og hadde alu-felger med større åpning.
Mvh
Sven
V60 D4 AWD R-design -15 +++