Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kurtoua skrev:Hej
Jag har även läst ditt andra inlägg.
Det finns en bränslepump i tanken som skall trycka fram bränslet, troligen fel på.
Anvisning i VIDA för byte av filter är att man skall för fylla filtret före montering.
Mvh Kurtoua
D5252T har en pump som snurrar en stund efter startmotosolenoiden fått en impuls så det här är helt rätt! Min snurrar å går men pumpar inte så blir å lösa ut varför den inte pumpar nu!
av Kena
JonasSoderlund skrev:
Det finns en bränslepump i tanken som skall trycka fram bränslet, troligen fel på.
Anvisning i VIDA för byte av filter är att man skall för fylla filtret före montering.
Mvh Kurtoua
Troligen den jag har trasig då. Filtret har ja prövat fylla flera gånger,men efter att ha kört den några minuter så kan jag fylla på nästan en halv liter igen.
Om du får fylla filtret flera ggr. måste det ju komma in luft någonstans...eller?
Kena skrev:
JonasSoderlund skrev:
Mvh Kurtoua
Troligen den jag har trasig då. Filtret har ja prövat fylla flera gånger,men efter att ha kört den några minuter så kan jag fylla på nästan en halv liter igen.
Om du får fylla filtret flera ggr. måste det ju komma in luft någonstans...eller?
Bytt alla slangar,men felet är ju att den inte orkar fylla filtret så ja har alltid luft i filtret. Pumpen i tanken flyttar bara bränsle mellan tankarna. Ja kan ju ha kass dieselpump också..
av Kurtoua
Hej
Om bilen är en V70 00 och nyare (den nya karossen) och med sadeltank så finns det ett kopplingsstycke under baksätet på vänster sida där man kan mäta om pumpen är bra, ohmtalet bör ligga på ca 1- 0,5 ohm kablarna som du mäter mellan är en svart och en röd tror jag. Ett vanligt fel är att det blir avbrott där kablarna går ner i tanken och då får man byta givaren på vänster sida.

Uppgifter från VIDA
Ditsättning av bränslefilter
Obs! För att minska belastningen på startmotorn och batteriet, samt för att få en snabbare start av motorn efter bränslefilterbytet, ska det nya filtret fyllas med diesel före montering.
Mvh Kurtoua
av Kena
Troligen den jag har trasig då. Filtret har ja prövat fylla flera gånger,men efter att ha kört den några minuter så kan jag fylla på nästan en halv liter igen.[/quote]

Om du får fylla filtret flera ggr. måste det ju komma in luft någonstans...eller?[/quote]

Bytt alla slangar,men felet är ju att den inte orkar fylla filtret så ja har alltid luft i filtret. Pumpen i tanken flyttar bara bränsle mellan tankarna. Ja kan ju ha kass dieselpump också..[/quote]

Jo, jag menade bara att om du fyllt filtret själv och sedan har luft i det när du tar isär det så har det ju läckt in luft någonstans.

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]

Då är där en gul klen kabel mellan[…]