Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Schysst lösning men klart dyrare. Jag har hittills lagt ut 49 riksdaler på ett dummyband för att få ingången till mp3-spelaren att fungera. Kommer att använda en gammal mobil som mp3-spelare så den är ju "gratis" den med. Tänkte fortsätta hålla budgeten på minimal nivå - det är ju en del av utmaningen! :wink:

Har pratat med en polare som säger att det finns en utgång på stereon för att dra ett relä som skulle kunna användas för att styra ström till mp3-spelaren. Men då måste man ändå hämta ström någonstans ifrån och det sker förmodligen från cigguttaget i vilket fall som helst så det kan ju kvitta.

Har nu beslutat att använda strömen från cigguttaget så tack för info om hur jag kommer in. Då kommer mobilen att ladda så fort jag slår på tändningen vilket är ok.
Kollade i Haynesboken på kopplingscheman, har du inte boken så skaffa dig en! Mycket annat läsvärt men i detta fallet kopplingssheman! Har du orginal slutsteg i bilen? Mitt sitter under passagerarstolen men har du inte det kanske du kan ta strömmen från utgången till steget?
Nonameswayne skrev:Kör själv ut spotify till orginalstereon.

På detta sätt.
1-Bilhållare med laddning via ciggkabel
2-Dosa bakom stereon som "lurar" den att det är en cd-växlare inkopplad -> 3,5mm jack. Man tar bara lite ström från en kabel. (kolla kopplingsschema på nätet).
3-Ljuv musik

Lite dyrare lösning dock än din antar jag? (Gick på runt 1500kr med allt).
http://www.garaget.org/video/wm1afwhoj26d

Kabeldragningen är dock snyggare nu.
Hej,
Funderar mer på din lösning med hållare uppe i ventilationsgallret nu. Min mobil visade sig vara för stor för att få plats i askkoppen tyvärr, annars var tanken att gömma den där när man har parkerat.

Hur har du dragit kablarna nu? Behöver lite hjälp på traven så ge mig gärna lite detaljer, please.
mvh
hydrolift skrev:
Nonameswayne skrev:Kör själv ut spotify till orginalstereon.

På detta sätt.
1-Bilhållare med laddning via ciggkabel
2-Dosa bakom stereon som "lurar" den att det är en cd-växlare inkopplad -> 3,5mm jack. Man tar bara lite ström från en kabel. (kolla kopplingsschema på nätet).
3-Ljuv musik

Lite dyrare lösning dock än din antar jag? (Gick på runt 1500kr med allt).
http://www.garaget.org/video/wm1afwhoj26d

Kabeldragningen är dock snyggare nu.
Hej,
Funderar mer på din lösning med hållare uppe i ventilationsgallret nu. Min mobil visade sig vara för stor för att få plats i askkoppen tyvärr, annars var tanken att gömma den där när man har parkerat.

Hur har du dragit kablarna nu? Behöver lite hjälp på traven så ge mig gärna lite detaljer, please.
mvh
Jag som tänkte be dig lägga ut bilder/video när det blev klart så man kunde se men nu slipper ja gå offtopic.

Det går ju alltid att ta med sig mobilen annars. ;)
Jag har dragit ljudkabeln ut genom passagerarsidan och sedan bara låtit den gå längs handsfacket och över ac-modulen.
Har dock inte fixat till laddkabeln ännu då den är så dryg. (som en äldre telefonkabel ungefär, snurrad i cirklar).
Men man ska väl försöka räta ut denna. och trycka in den längs sidan på någon höger.
Det syns ju i filmen vart kabeln kommer ifrån iaf.
Har inte gjort så mycket mer under helgen men en kompis gav ett tips om var man skulle kunna ta ut sladdarna. Panelen för ECC går att trycka ut med handkraft om man tar ut stereon och sticker upp handen. Alternativet vore alltså att ta ut sladdarna i vänstra hörnet av den panelen och sedan trycka dit panelen igen. Problemet är väl att sladdarna kanske är lite väl tjocka. Det kanske går att skala av laddsladden åtminstone för att göra den lite tunnare.

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]