sjoling skrev:kebabpizza skrev:sjoling skrev:He's back, trycker ner killar som försöker :D
Är det någon som innehar ovärderlig kunskap om 850/x70 så är det pettson, så ger man ett intryck av att vara helt nollställd får man svar därefter.
Ja det har jag inte sagt någonting om, han kan sin sak. Dock är ett forum är till för att ställa frågor, speciellt ett sådant här forum som riktar sig till människan som kan mindre, om du tror annat så är det du som är nollställd =)
Lite lessamt att du inte vågar kontakta mej istället om en sån här sak utan spyr ur dej nånting som visar att du har ett stort oförstånd.
Sorgligt att du inte förstår innebörden i ett sånt budskap som jag skrev. Förmodligen beror det på att du själv känner dej träffad av det, på fel sätt dessutom.
Det är ju så att man intervjuar ju inte folk som ställer frågorna. Man vet faktiskt inte vad folk har för kunskaper egentligen. Man bedömer nivån efter frågan helt enkelt. Är frågan enkelt ställd och man inte verkar ha koll på termerna eller metoderna, så lär man förmodligen inte jobbat så mycket med det. Har man inte jobbat mycket med det, ja då sitter man nog inte på så mycket verktygsarsenal i allmänhet.
Utifrån den tanken svarades det: Om du inte har kontroll på vad som är vad och förmodligen inte på vad som krävs runt? Inte innehar specialverktyg som krävs för metoden som önskades, förmodligen sitter du inte på en hög med vanliga verktyg heller. Vad är då vitsen med att gå vidare med ett byte av en säkerhetsdetalj.
Finns det egentligen ett snällt och bra sätt att berätta för nån att *nej.. du har nog inte rätt kunskaper miljö eller utrustning för att gå vidare själv med detta?*... Nämn ETT sätt där folk inte känner sej trampade på tårna? INGEN utan djupare självinsikt tar det på ett bra sätt. Vi kan ju konstatera att trots att svaret inte ens gällde dej så klarade inte du att ta svaret på rätt sätt...
Men nu hade jag fel, trådskaparen redde ut det, och det är jag naturligtvis glad för. Trådskaparen använde en annan metod som fungerar mycket bra istället. Han har lyckats byta sitt bromsrör och oket dessutom. Det är luftat, klart och det fungerar. Kan vi inte vara lyckliga för det istället?