Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Du får lägga upp den på Youtube eller liknande och sen lägga upp en länk i ett inlägg.

Mvh GK
Okej, här kommer en filmsnutt från mobilen. Det blåser en del som drar ner ljudkvaliten men ljudet som hörs är riktigt. Man hör när bilen stannar att det tystnar. Fälg, bromsskiva och ok skakar kraftigt.

Mvh / Cultmannen
av Kena
Men du det där var ett ovanligt o/ljud :shock: Spontant som du beskriver det så verkar det ju vara något med bromsarna, men vad skulle kunna låta så illa isf? Det är ju heller inget metalliskt ljud enl. vad man kan höra på videon....hjullager tex. brukar ju inte låta så, och det låter ju inte mer heller för att man bromsar. När du filmar innifrån bilen kan man ju tro det ät något allvarligt fel på radion :lol: , nja jag får nog också sova på saken.......
Jadu! Jag har sovit på saken i 1 år snart. Radion var avstängd. Vibrationerna går in i kupén därav oljudet.

Min far kom med en tanke idag. Han tänkte på sin cykel som väsnades på ett liknande sätt pga av att en av de sidodragande beläggen, som nyper på fälgen, satt snett!? Det justerades så att det satt plant och oljudet och vibrationerna försvann. Kan det vara så att ett ok sitter snett i ett fäste? Eller har fästet för oket fått en smäll och blivit snett? :roll:

Lite skumt och långsökt men man ju får gripa efter halmstrån.
När du monterade nya skivor, gjorde du rent ordentligt. En tanke är att skivorna wobblar lite.

Mvh GK
Bim skrev:Låter likadant när du backar i låg fart och bromsar?

Hissa upp bilen baktill och rotera hjulen och ev bromsa lite, samma sak?
Vibrationerna kommer bara när bromsarna är ordentligt varma. Typ som när man bromsar ner kraftig och skall ta av från motorväg. Finnns ingen möjlighet att hinna hissa upp bilen. Vibrationer uppstår även när jag backar.
Senast redigerad av 1 Cultmannen, redigerad totalt 0 gånger.
Byta startmotor V90 T4 2019

Vilket batteri bytte du? Det finns ju två ([…]

Har samma/liknande problem som trådskaparen […]

Stefans 968

Inte illa som man säger :) Kul projekt

Standby S09 sirenförstärkare

Vet ej om detta är vad du letar efter men kik[…]