Edit: jagrullaribland: Jag ber om ursäkt om du tycker jag snott din tråd med det här inlägget. Men jag tyckte vi hade i stort sett samma problem och ville delge mig med mina felsökningar.
Uppföljning:
Har nu tagit skruvmejseln i handen och vridit några varv.
Ingen rolig syn. Men jag hoppas iaf att det räcker med dessa åtgärder.
Möjlig orsak nr 1, åtgärdat med silikon nu.

Trodde det skulle vara krångligt att få tillbaka listerna, men det var toklätt att både ta bort och sätta tillbaka dem, inuti som utanpå.
Möjlig orsak nr 2, här har jag satt på genomföringsgummit så som det ska vara, även i andra änden av slangen inne i kupén.
Alla fyra dräneringsslangarna var rena, så inget som var igentäppt där iaf.
Edit 2: Två av dräneringarna ser man på det plast-"lock" som ligger under torkararmarna. Men de andra två dräneringarna måste man ta bort den plastdelen för att komma åt. 5 st skruvar, bort med torkararmarna och rörklämmorna på de två dräneringarna, sedan är den avtagbar. En "dold" dränering sitter i framkant och undertill av säkringsboxen, och den andra dräneringen på andra sidan.
Annat otäckt som jag råder er andra som inte kollat på er 855'a att kolla.
Min bil hade startat en egen kompost vid kupéluftintaget...
Försökte få något som referns på bilden, med en vanligt elkontakt men det blev inge bra, men det var en full näve med jord.
Såg även ut som lite mögel på gummit, så jag vek upp och lät det torka över natten.