Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

@Pettson: Är du helt säker på ditt uttalande om att Volvo skall ha en plugg att tillgå för att plugga igen det hålet? Vart inne i flera dagar på Bilia och dem lyckas inte hitta något.
En av killarna fick en "möjlig" idé att ev. kunna hitta en plugg som skall finnas till toppen som kanske passar...
Om du är helt säker på att det skall finnas en plugg att köpa, kan du hjälpa mig att få fram benämning samt artikelnummer?

Om det är någon annan som vet vad jag söker så får ni mer än gärna hjälpa till då dem på Bilia inte lyckas...
jag är helt säker på att det finns plugg. men det är av samma typ som frostplugg. alltså skålad modell man knackar dit. man tog fram direkt när jag var förbi. fick ingen påse då. men det är inte svårare än tt mäta hålet och åka till närmaste välsorterade affär med pressplugg. samma typ av plugg återfinns på flera ställen på topplocket.
Lyfter en gammal tråd eftersom min också har en massa med olja under tändstiftskåpan. Har lokaliserat orsaken till det nämnda hålet. Var inne på Bilia tidigare och dom visste inget om någon plugg, eller hål heller för den delen. Mekonomen har inget mindre än 35mm.

Har inte nåt finkalibrigt skjutmått, men 18mm ser det ut att vara nertill, medan öppningen är 20mm, det är ogängat. Är det någon som kan tipsa om exakt storlek och eventuellt var man kan få tag på en passande plugg?
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]