- lör 27 feb 2010, 01:19
Har bara mycket att göra på jobbet(projekt - PV) och kommer ta tag i det när jag hinner!! :roll:
Kan hända att de bara på ngt knasigt sätt har kopplat in så det låter även i mitten, för att jag är lite tveksam till att de använt sig av DEQ-P6600. För då måste de även ha en extra försärkare!
...och de vet jag ej vart de skulle gömt i så fall!! :???:
Well... återkommer! 8)
MrPetterssonC70 skrev:Jag vill och kommer att försöka leta reda på det.deavil skrev:Ahh ok, jag hänger med vad du säger. Skumt...MrPetterssonC70 skrev:Jo men den "Pioneer AVH-P3100" är ju en stereo med inbyggd Dolby Digital 5.1, DTS och Pro Logic II-dekoder. Det är klart det funkar med den! Men en "vanlig" stereo är det vi försöker trixa med... Pioneer AVH-P3100 verkar jävligt nice förresten! ;)Jag trodde också det tills jag laddade ner instalations handboken för den.
Där finns en fin beskrivning av bakstycket av spelaren.
Det finns enbart utgång till H/V fram och H/V bak, ingen mittkanal.
Enligt manualen, så skall man utnyttja den digitala utgången från spelaren och koppla vidare till en extern
ljud-processor, i de fall man vill ha ut alla 5 kanaler.
Så jag gissar på att den som instalerade min dvd, på något sätt använt sig av volvos egna ljud-processor och förstärkare.
Är du säker på att det är äkta Surround, och inte bara kopplat så att det låter i Centern? Jag tror nämligen att det är jäkligt svårt att få Dobly-processorn från Volvo att "snacka" med andra enheter än de som är original. Det är inte så att du har en Dobly-processor sitter nånstans i bilen som tillhör din stereo? Läste nämligen följande på Pioneers hemsida om AVH-P3100:
"Multi-channel surround sound ready: Yes, via DEQ-P6600 multi-channel digital signal processor"
Du har inte en sån sitter i kärran nånstans? Jag påstår absolut inte att du har fel, jag vill bara gå till botten med hur det funkar i C70 =)
Har bara mycket att göra på jobbet(projekt - PV) och kommer ta tag i det när jag hinner!! :roll:
Kan hända att de bara på ngt knasigt sätt har kopplat in så det låter även i mitten, för att jag är lite tveksam till att de använt sig av DEQ-P6600. För då måste de även ha en extra försärkare!
...och de vet jag ej vart de skulle gömt i så fall!! :???:
Well... återkommer! 8)
in my left brain - there is nothing right
in my right brain - there is nothing left
in my right brain - there is nothing left