- tor 28 jan 2010, 09:38
#372335
Hej!
Ny här men lyckades hitta mitt problem under denna flik och jag undrar också om det går att göra rent intercoolern utan att plocka ner den? Är det ett jäkla jobb att plocka ner om man behöver göra detta? Min fryser också och då måste jag sätta kupévärmaren framför en stund för att den ska starta.
Hm... är ju inte duktig på att skruva själv men jag har hjälp av min särbo. Är dock en envis tjej och vill ta reda på saker själv när det gäller min bil,sen får andra gärna skruva och jag kan vara med :D
Man lär så länge man lever!!!
Har förmodlingen en massa andra jobb med min 855 turbo -94 också som ni kanske vet något om.
Lambdasondlampan lyser och enligt besiktningen var det inget fel på lambdasondmätningen men den ligger lite högt i tomgång och lite ojämnt. (900-1100 varv) när jag startar bilen rusar den upp i tomgång 1200 och sedan lägger den sig på 900. Den luktar även lite bensin i starten. Jag tycker att den känns lite seg ibland när jag kör som om den tappar ork men så släpper det och så går den som vanligt igen.
Jag vet att den läcker en del olja och det beror förmodligen på packboxen som jag måste byta till våren/sommaren och detta skulle tydlige inte vara något roligt jobb då man i stort sett skulle plocka ner hela motorn.
Någon som vet om allt beror på intercoolern och oljeläkaget eller kan det vara något mer jävelskap???
Tack på förhand!
Roris
Ny här men lyckades hitta mitt problem under denna flik och jag undrar också om det går att göra rent intercoolern utan att plocka ner den? Är det ett jäkla jobb att plocka ner om man behöver göra detta? Min fryser också och då måste jag sätta kupévärmaren framför en stund för att den ska starta.
Hm... är ju inte duktig på att skruva själv men jag har hjälp av min särbo. Är dock en envis tjej och vill ta reda på saker själv när det gäller min bil,sen får andra gärna skruva och jag kan vara med :D
Man lär så länge man lever!!!
Har förmodlingen en massa andra jobb med min 855 turbo -94 också som ni kanske vet något om.
Lambdasondlampan lyser och enligt besiktningen var det inget fel på lambdasondmätningen men den ligger lite högt i tomgång och lite ojämnt. (900-1100 varv) när jag startar bilen rusar den upp i tomgång 1200 och sedan lägger den sig på 900. Den luktar även lite bensin i starten. Jag tycker att den känns lite seg ibland när jag kör som om den tappar ork men så släpper det och så går den som vanligt igen.
Jag vet att den läcker en del olja och det beror förmodligen på packboxen som jag måste byta till våren/sommaren och detta skulle tydlige inte vara något roligt jobb då man i stort sett skulle plocka ner hela motorn.
Någon som vet om allt beror på intercoolern och oljeläkaget eller kan det vara något mer jävelskap???
Tack på förhand!
Roris