Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvomanen
ketto skrev:skickar din guide *Pettson* till han!
Den är ju helt perfekt!
tack för svaren , jag har fått giuden om hur man byter hjullagret , jätte bra guide , till o med ett barn skulle förstå :)
av Volvator
Jag tycker nästan det låter som om det vore bussningarna i länkarmen som är slut...
Hade det bekymmret på min och den vobblade och klunkade lite som den ville typ, byte länkarmar sen var det borta.

MVH Fredde..
av volvomanen
Volvator skrev:Jag tycker nästan det låter som om det vore bussningarna i länkarmen som är slut...
Hade det bekymmret på min och den vobblade och klunkade lite som den ville typ, byte länkarmar sen var det borta.

MVH Fredde..
ok!
tack för det goda tipset
jag vet faktiskt inte var länkarmen sitter, menar du bäraren , om det är bäraren har jag bytt den en gång + spindeln men det var inte det som var felet , det trodde verkstad killen ,
av Volvator
volvomanen skrev:
Volvator skrev:Jag tycker nästan det låter som om det vore bussningarna i länkarmen som är slut...

MVH Fredde..
ok!
tack för det goda tipset
jag vet faktiskt inte var länkarmen sitter, menar du bäraren , om det är bäraren har jag bytt den en gång + spindeln men det var inte det som var felet , det trodde verkstad killen ,
Jaha du menar Bärarmen.. jo länkarm kan man ju säga eller vilket som, okay om den är bytt så vette fan..

Kan ju kanske vara övre fjäderbenslagringen oxå. kan klonka och vobbla lite om denna är riktigt kass.

MVH Fredde..
av Frigge
O så finns det dom som tycker det är dyrt att lämna in bilen på en Märkesverkstad,vet inte men inte faan verkar alla dessa chansbyten var billiga heller :lol:

/Fredrik
av volvomanen
Frigge skrev:O så finns det dom som tycker det är dyrt att lämna in bilen på en Märkesverkstad,vet inte men inte faan verkar alla dessa chansbyten var billiga heller :lol:

/Fredrik
denna problem som jag har ska nog läman in den , till bilia, för jag har nästan försökt i 1/2 år utan att åtgärda problemet , kanske lite bättr har det ju blivit, känner att det skulle varit bättre eller kanske skulle varit billigare att läman in den från början
men jag tackar för alla svar som jag har fått här
av *pettson*
volvomanen skrev:
Frigge skrev:O så finns det dom som tycker det är dyrt att lämna in bilen på en Märkesverkstad,vet inte men inte faan verkar alla dessa chansbyten var billiga heller :lol:

/Fredrik
denna problem som jag har ska nog läman in den , till bilia, för jag har nästan försökt i 1/2 år utan att åtgärda problemet , kanske lite bättr har det ju blivit, känner att det skulle varit bättre eller kanske skulle varit billigare att läman in den från början
men ärligt talat.. om du redan lämnat bilen en enda gång.... till en verkstad så skulle dom DIREKT har upptäckt om det var nåt av dom problemen vi pratar om.. menar ett hjullager som är så glappt att det wobblar det missar man inte... eller för den delen hjulspindlar.. eller länkarmar... menar du har alltså lämnat in bilen för 12K... för byte av motorfäste.. stötdämpare o annat * småfix...
så det hela verkar ytterst lustigt tycker jag.. :idea:
av volvomanen
*pettson* skrev:
volvomanen skrev:

/Fredrik
men ärligt talat.. om du redan lämnat bilen en enda gång.... till en verkstad så skulle dom DIREKT har upptäckt om det var nåt av dom problemen vi pratar om.. menar ett hjullager som är så glappt att det wobblar det missar man inte... eller för den delen hjulspindlar.. eller länkarmar... menar du har alltså lämnat in bilen för 12K... för byte av motorfäste.. stötdämpare o annat * småfix...
så det hela verkar ytterst lustigt tycker jag.. :idea:

jo! det var en verkstad jag aldrig skulle rekomendera!
jag bad de kolla upp eventuella fel som fanns på bilen , o jag lämnade uppgister om olika fel , men efter en vecka ringde dem och sa att skulla jag hämta bilen , så jag åkte pendel tåg på morgonen dit tar ca en timme , då märkte jag att blinkers funkar inte o torkar vätska kom inte ut bak på bilen , massa saker som inte var fixat , då sa dem att de skulle fixa dem inom nästa vecka , men sa att jag skulle betal en del av pengarna , så jag betalde dem 8k , nästa gång jag hämtade dem var det fortfarande massa med saker som inte funkar som jag ville , men jag betalde dem , för jag trodde inte det var så viktiga grejer , men det viktigaste var att jag kände mig blåst, skulle jag åka tillba skulle de nog blåsa mig engångtill , så nu ska jag till bilia , vet att det blir dyrt , men det kommer nog att ta ansvaret mer , kommer nog alldrig att gå till sådana verktad igen i mitt liv

Här är ju justerbara IPD toe-rods.. :-)[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

En olycka kommer sällan ensam. Vid byte av ge[…]

..så det blir lite larvigt att häv[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Ny generator och nu fungerar det. Tack för hj[…]