Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UKPeter
ja nu väntar jag bara på att den nya spolen ska komma med posten...vansinnigt att behöva ta semster pga en bil...:-) ...men men ...det kostar att ligag på topp...***ASG***
av UKPeter
Japp jag har provat allt...ingen gnista alls....så nu hoppas jag att det vekligen är spolen/tändmodulen som k*kat ur....:-)....annars har jag ju iofs en i reserv om det skulle behövas i framtiden...;-)
Användarvisningsbild
av sidhabo
UKPeter skrev:Japp jag har provat allt...ingen gnista alls....så nu hoppas jag att det vekligen är spolen/tändmodulen som k*kat ur....:-)....annars har jag ju iofs en i reserv om det skulle behövas i framtiden...;-)
M då tror jag på spolen :-)-)
av UKPeter
Japp det gör jag med...vi har ju haft extremväder här i Skottland, med rekordkyla i ett annars ganska fuktigt klimat....jag bytte huvudrelät till bränslet idag utan resultat...spolen kommer imorgon enligt leverantören så då får vi se...:-)
av UKPeter
Nu svär jag alldeles hiskeligt..... bytte tändspole idag, huvudrelät till bränslesystemet i går....men inte f*n startar bilj***ln......jag blir bara så trött....
Användarvisningsbild
av js1
Har du läst ut om det ligger nån felkod?
Kan ju vara svänghjulsgivaren, kamgivaren etc. Då vet ju inte datorn när den ska tända, alltså ingen gnista....

Att reläet klickar och tempmätaren går i topp tyder på strömproblem. Du har rengjort batteripolerna? Annars lossa båda och putsa med smärgelduk eller liknande.
av UKPeter
ja någon märklig form för strömproblem har jag också kommit fram till...har kollat allt wd 40 på alla kontakter....återstår iprincip bara tändningslåset....som iofs, strular en aning med att man måste vrida nyckeln tillbaka från startläget....nu ger jag snart upp...

Ur torpedväggen (eller brandväggen?) g&[…]

Inte idag men väl under den gångna helg[…]

Vissa rekommenderar att parkeringsbromsen ska akti[…]

Bara två viktiga detaljer om den videolä[…]