Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av killemall83
är väl en ca 15 minus nu..å ja batteriet är full laddat...har laddat upp det igen så..är tipp topp...kom å tänka på en sak...var borta i helgen, glömde lyset på över natten..bilen död- på med startkablar o direkt så hoppa bilen igång..hörde då att det var mycke mer fart på startmotorn än nu faktiskt...så käns som de kan va det..men måste ju ta iåtanke att det är kall nu med då och bilen inte varit igång på en sådär 1 1/2 vecka...så ny startmotor känns det som..fast undrar om det går att prova att dra igång den så länge..eller är det ingen mening?
av killemall83
Tack för det! ser nu helt tydligt att startspärr är det icke, så förmodligen omgjort då...
så till min fråga
Användarvisningsbild
av sidhabo
Men då låter det mera som om du kanska har dåligt batteri. Med tanke på att det verkar snurra bättre med startkablar. Startmotorn tror jag inte är problemet.
Kan du testa med ett annat batteri ?
Om du har manuell låda borde du klart testa att dra igång bilen. Funkar det så bör du kolla lite mer hur bra gnista du har på stiften. Du kan haft ett latent problem med gnistan, som visar sig mer tydligt nu när marginalen krymper med lägre temperatur.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Om du får igång bilen är det ju läge att testa ifall den laddar. Du bör ju har runt 14 V om du mäter på batteriet när bilen är igång.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Vad mäter du för spänning på batteriet när du laddat det fullt ? Jag laddade mitt och hade 12.8 V.
av killemall83
Ja, har för mig det var något sånt...Ja..får testa att dra igång den imorrn..startar den inte då bör det väl vara något med tändsystemet...? URK..fy fan för krångel...någon som vill byta mot en hederlig gammal 245 som bara går o går?
Användarvisningsbild
av sidhabo
245 i all ära. Jag bytte från 745 till 855 senast. Mer komfort .... och fortfarande något mek-bar ...
Hade en 240 också och den var "snäll".
Hang in there, det här ska gå att lösa :D
Har du kollat ifall du har några felkoder ? Ett lyft sen 240 trots allt ...
Användarvisningsbild
av sidhabo
Hm, nej du kanske inte har folkods-sockelt framför spolarbehållaren till höger i motor-rummet ...
I så fall har du en felkods-sockel vid mitt-konsolen inne i bilen. Den kan du också använda med lite magic ...
Fast det är inte säkert att det är ditt primära fokus med ditt problem just nu .....

Om de har kunnandet baserat på flera exister[…]

V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Vet […]

Hej ALLA! Tog en snabbkik igår kväll p&[…]

Sova i V60 - någon?

Beror kanske på hur du fäller ryggst&ou[…]