Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tänkte göra en snabb guide hur man byter com-port på ett usb till seriell omvandlare för de som undrar.

Bild
Klicka på bilden så blir den större.

Först:
Öppna enhetshanteraren genom att högerklicka på "den här datorn" välj "hantera"
Leta upp och klicka på "enhetshanteraren" i menyn.

1:
Leta upp Portar och expandera. Där bör det finnas "USB serial device" eller liknande.
I mitt exempel har den redan COM1, men den hade från början COM13, så det kan vara vad som helst.
Dubbelklicka på den raden.

2:
Välj fliken för "Port settings"
Tryck på knappen Advanced

3:
Välj Com port 1 och tryck därefter OK.

Detta är utfört i Win XP, men det bör se likadant ut i övriga Windows sytem.
Har exakt samma problem. Har inte heller fått min kabel MED FTDI chippet att fungera, hittar inte interfacet.
Tröttnade och köpte en kabel med seriell anslutning då jag har seriell anslutning på den gamla bärbara.
Fungerade direkt. Måste bra skaffa en bättre version av vol-fcr. Den jag har nu är en crakad variant som inte kan släcka servicelampan.

Här finns lite att läsa om mina försök på ett annat forum http://forum.svenska85x70klubben.se/vie ... sc&start=0
Hmm, tror bestämt att jag har gjort installationstabbar i något skede under installationen. Behöver nog hjälp att installera detta från början till slut, tycker mej kunna dito med data, men nu kammar jag nog noll...Undrar om jag kunde ringa upp någon som kunde hjälpa mej med installationen via tex. telefon om vi byter tel.nr via pm. Skulle verkligen vilja få igång detta program, men behöver som sagt hjälp... :-O) :-O) :-O)

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]