Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kenken
Än en gång,tack för alla svaren:jag har nu bytt termostat och det var det som var felet.Guld värd med detta forum,då min auktoriserade Volvoverkstad inte alls kunde tro att det var det som var felet,när jag påtalade dom om detta,efter att jag bytt termostatet.Kan tilläggas att bilen varit inne 2ggr för felsökning.Inget fel har dom hittat.MVH Kenken
av *pettson*
kenken skrev:Än en gång,tack för alla svaren:jag har nu bytt termostat och det var det som var felet.Guld värd med detta forum,då min auktoriserade Volvoverkstad inte alls kunde tro att det var det som var felet,när jag påtalade dom om detta,efter att jag bytt termostatet.Kan tilläggas att bilen varit inne 2ggr för felsökning.Inget fel har dom hittat.MVH Kenken
ännu en gång som volvo inte orkar/har tid att ens göra ett vettigt jobb.. :roll:
Användarvisningsbild
av Mysko
kenken skrev:Än en gång,tack för alla svaren:jag har nu bytt termostat och det var det som var felet.Guld värd med detta forum,då min auktoriserade Volvoverkstad inte alls kunde tro att det var det som var felet,när jag påtalade dom om detta,efter att jag bytt termostatet.Kan tilläggas att bilen varit inne 2ggr för felsökning.Inget fel har dom hittat.MVH Kenken
Termostaten borde väl va det första man kollar eller? Hmm skumt...

Följdfråga vad är det som pajar i termostaten? Bytte min förra veckan, å den nya (från biltema) var lättare att trycka ihop en den som satt där?

Men det kanske inte har med det att göra?
av *pettson*
Mysko skrev:
Termostaten borde väl va det första man kollar eller? Hmm skumt...

Följdfråga vad är det som pajar i termostaten? Bytte min förra veckan, å den nya (från biltema) var lättare att trycka ihop en den som satt där?

Men det kanske inte har med det att göra?
vi kör än idag med vaxtermostater som ska ha ett visst mottryck av en fjäder..en uppfinning sen tja..1930 eller nåt.. :wink:
Det som händer är att fjäderns kraft sakta men säkert lakar ut och den orkar inte stänga till sist..
ibland händer även att själva vaxdelen tappar kraft och därmed öppnar inte termostaten heller..

Här är ju justerbara IPD toe-rods.. :-)[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

En olycka kommer sällan ensam. Vid byte av ge[…]

..så det blir lite larvigt att häv[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Ny generator och nu fungerar det. Tack för hj[…]