Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tommty
Bumpar detta så en ny tråd slipper skapas. Jag är inte helt 100 med att införskaffa fjärrstyrt centrallås.

Kollade på bilen idag och allt på bilden som taxi visade har jag förutom glaskross (gröna kontakten från relät)

Fick inte med några dosor eller annat från köpet. Men betyder detta att jag kan hitta valfri dosa och "länka" eftersom allt verkar fördraget?
Användarvisningsbild
av Arbu11
Själv inväntar jag ett kit som jag hoppas passar till min V70 (ska vara universal så borde funka)... Billigare än att ens ringa till Bilia (nästan då)... :P Här är de jag beställde, finns andra dock! :) Ett tips bara om man inte vill betala tusenlappar till Bilia för att koda om eller köpa fjärrlåsenheter etc etc!

http://www.ebay.co.uk/itm/251173554332? ... 1439.l2649
av Tommty
jo, sett sådana men vill hellre då orginal då allt är plug n play.

När jag dubbelkollade på 210-211 relät så är mitt på bilen grått och det taxi visar är svart,skillnad?
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ang. fjärrkontroll. Du behöver antingen en dosa ifrån ett VGAII larm (2 knappar) eller ett från carguard (ser likadan ut fast med 4 knappar).
Det är dom enda fjärrisarna som funkar till VGAII mig veterligen.

Ingen aning om det är någon skillnad på ditt larm, men mitt är också svart. Det kan inte vara så att du har ett VGAI larm (spekulation, har ingen aning om det reläet ser annordlunda ut)?
av Tommty
det är orginal på bilen. dock USA import. GLT -97.

Har hittat lite olika som säljer dessa och det verkar vara "keyless system" d.v.s. fjärr.

Har läst om:

Brut relä
orange relä
svart relä
Rött relä

men inte grått <.<
Användarvisningsbild
av taxi
Det skulle jag göra. Funkar det inte så är det bara larmenheten/relät som du behöver skaffa sen. Men prova om larmdioden börjar blinka om du gör "parningsproceduren", på o av med tändningen 5 ggr.
Växellådsolja

Flera MY20 använder AW-1. Vilket av de tv&ari[…]

Du får tänka på att du är en[…]

Rengör sensorer parkingshjälp

Japp, fick bytt en fram och en bak för n&arin[…]

Hej på er! Har haft problem med min volvo a[…]