*pettson* skrev:Du lär inte kunna tacka tändstiften för att du fått kompression. Dom gamla var säkerligen inte så trasiga att dom släppte kompression. Däremot kunde du sparat dej tid och pengar (inför starten) genom att lossa dina stift och droppat i lite olja i varje tändstiftshål. Lossat spridarkontakterna och nött i sådär 30 sek. Kanske att den hade puffat till lite. Sen på med kontakterna igen och nöta till med lite gas. Vips hade den startat utan problem. Först lite tvekande men sen gått som vanligt. Problemet är hur vanligt som helst och lika enkelt att åtgärda alltså. 
Hehe, okej, ska spara ditt tips tills nästa gång.. Hade lite smått panik i sthlm, eftersom jag behövde komma hem rätt omgående, Vet inte varför kompet kom tillbaka men 500kr på biltema för alla delarna var det väl värt ändå, rotor och fördelarlock såg lite småsletna ut tycker jag :) Huvudsaken att bilen gick igång iallafall, testade dock aldrig med att droppa olja i tändstiftshålen och det men till en annan gång som sagt :)
Tack för redogörelsen.