Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tim skrev:Ja det glapp du känner inne i lådan skall vara så , Jag hoppas du böt båda skivorna och inte bara en ?
Som jag skrev hade skivan bak rullat under 100 mil så jag testade att bara byta en skiva men det hjälpte inget, bytte sedan tillbaka.

Inga idéer om vad som kan skaka? :/
Är dina dämpare ok? Ibland ser man bilar på motorvägen där bakhjulen studsar som studsbollar, måste kännas friskt i bilen . Även om hjulen är balanserade, skivorna raka och navet ok, så hoppar isånafall bakaxeln pga av ojämnheterna i vägbanan.

(Det kanske var dig jag såg häromdan :roll: )
js1 skrev:Är dina dämpare ok? Ibland ser man bilar på motorvägen där bakhjulen studsar som studsbollar, måste kännas friskt i bilen . Även om hjulen är balanserade, skivorna raka och navet ok, så hoppar isånafall bakaxeln pga av ojämnheterna i vägbanan.

(Det kanske var dig jag såg häromdan :roll: )
Bilen har gått 17k mil utan byte av dämpare så det kan det mycket väl vara, men hur kan man se om dämparna är dåliga?

Är inte helt säker på att det är bak längre, bara att det är på vänstersidan då vänsterspegeln skakar och det känns mest på den sidan...
Vet inte annat än om dom läcker olja. Du får väl be nån kompis köra bredvid dig och se om hjulen studsar :lol:
Beror väl lite på karaktäran på vibrationerna också. Följer dom hastigheten, eller varvtalet på hjulen så att säga. Kassa dämpare borde ge mer oregelbundet hoppande.
Ja vibrationer är jäkligt svåra att förklara och filma, måste nästan åka med för att känna :P Jag skulle nog säga att dom följer hastigheten, ökar givetvis vid högre hastighet. Ibland kan det vibrera mer, men det är svårt att riktigt hitta ett mönster i det..

Har du flyttat över spridarna från gam[…]

Nordic Plus vs Ultra

Headup display, harman kardon, massage funktion so[…]

Håller på att byta drivaxel på h[…]

Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]