Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
jag tänker som så att om någon blir "inlåst i bilen" och strömmen tar slut så kan det ju vara bra att ha låsknapparna kvar.
Vet inte om blockerat låsläge upphävs om bilen blir strömlös ??:-/
Användarvisningsbild
av camaro69
Hur tänkte du nu Kalle?

??:-/
av magnusd
jag tänker som så att om någon blir "inlåst i bilen" och strömmen tar slut så kan det ju vara bra att ha låsknapparna kvar.
Min bil går att öppna med nyckel. :lol:
Och för den som sitter i bilen är det ju bara att dra i handtaget.
Användarvisningsbild
av Nexus
å fan det fungerar då inte på min efter att blockerat låsläge har trätt in. Då kan du dra hur mycket som hellst i handtagen och låsknapparna och det händer inte ett smack.
av magnusd
å fan det fungerar då inte på min efter att blockerat låsläge har trätt in. Då kan du dra hur mycket som hellst i handtagen och låsknapparna och det händer inte ett smack.
Du har nog rätt. Det gör det nog inte på min heller, men har faktiskt inte testat. Men fakta kvarstår.... Pinnen fyller ingen funktion! 8)
Användarvisningsbild
av Nexus
jo om bilen är strömlös så kan du låsa dörrarna via knopparna.Så en funktion har de annars skulle fabriken tagit bort det för längesedan oc tjänat åtskilliga pengar på det.
av raveper
Om bilen går sönder kan det ju vara bra att kunna låsa manuellt. Jag brukar titta på dem så att jag vet att bilen är låst.
av kottskrapa
Då har jag en annan fundering kring knopparna.

Varför har exempelvis V70 -97 kvar dom långa knopparna typ dom som sitter på 740 utan centrallås?

Om jag inte kommer ihåg fel så har väl till och med 240 med centrallås dom små korta knapparna som man inte kan få tag på när bilen väl é låst.
Användarvisningsbild
av camaro69
Tunga reflektioner här på Forumet. ?:-/ :roll:
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]