Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mr850gle
#310316
buddha88 skrev:Vill man ha mer effekt ur sin 140 hk:are så e d bara o koppla in datorn o ladda ner 170:hästarns programvara, helt onödigt men visst, känner men nån som kan eller vill d så! Volvo i stan gör d om man känner mekanikerna eller kan d själv :D
Men dette gjelder vel bare diesel utgaven? ?:-/ Selv har jeg bensin utgv!! :-)-) Har satt på sports luftfilter. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av buddha88
#310317
Går även på bensin, visste inte att d gick på diesel :D sätt dit direktsats o extra rör från fronten så har du kalluft hela tiden, låter mer då o bilen får kalluft konstant :-)-)
Användarvisningsbild
av mr850gle
#310322
buddha88 skrev:Går även på bensin, visste inte att d gick på diesel :D sätt dit direktsats o extra rör från fronten så har du kalluft hela tiden, låter mer då o bilen får kalluft konstant :-)-)
:-)-) http://www.biltuning.no/styling/volvo%2 ... ng3245.htm Går ut i fra at det er dette du sikter til evt?? :-)-) Det står i bruksanvisningen at dette gjelder diesel :-O)
Användarvisningsbild
av buddha88
#310323
Hehe ja e inte så bra på norska men va dyrt d va 3990 kr skulle rekomendera BSR Steg 1, 185 hk o 248 Nm, piggare på högre varv, varvar ur snabbare, tror d ligger på ca:2500 kr :-)-)
så kan du ändra om t orginal när du vill :D

men nu vet ja att d finns te diesel me, tackar för infot :-)-)
Användarvisningsbild
av mr850gle
#310326
buddha88 skrev:Hehe ja e inte så bra på norska men va dyrt d va 3990 kr skulle rekomendera BSR Steg 1, 185 hk o 248 Nm, piggare på högre varv, varvar ur snabbare, tror d ligger på ca:2500 kr :-)-)
så kan du ändra om t orginal när du vill :D

men nu vet ja att d finns te diesel me, tackar för infot :-)-)
Jo takk det samme fra deg,skal sjekke ut dette du nevner for min vogn!! :mrgreen:
Användarvisningsbild
av mr850gle
#310329
buddha88 skrev:Fint, orginal luftintaget blåser d inte mycket ifrån o d blir varmt i motorrummet, så extra andnings rör e o rekomendera :-)-)
Var nettopp inne på bsr sine hjemmesider,og fant ut at dette finnes kun for 2001 mod og oppover!! :oops:
Användarvisningsbild
av buddha88
#310337
Ja se där, dom har tagit bort 850 sugmotorerna o har bara te turbo maskinerna, kanske kan ringa o kolla me dom, dom har nog kvar te 850 sugarna me, te min hade dom visst kvar än :D

Nytt avgassystem kanske skulle sitta fint, mer respons i 140 hk med, kör kanske ifrån en 170 hk:are sen ?:-/ man vet inte förrän man provat, eller hur :-)-)`

Kolla hos autotech, dom brukar ha!
av *pettson*
#310384
Problemet med trimning idag är.. Du får spendera runt 10k för att få runt 10-15hk igenom hela registret. (inte bara toppeffekt). För angivet med chip gäller bara toppeffekt. Räkna med att du hittar det där lilla extra vid 4500rpm och över.
för 10K kan man likagärna sälja sin bil, lägga på dom 10K man hade till övers och köpa sej en bil som är betydligt starkare igenom hela registret..
Skillnaden mellan en SE i bra skick och en turbo i samma skick är ca 10K.. från 140hk till 225hk alltså.. Sen om vi tar med i beräkningen att du lätt för ca 3k får din 225hk maskin att bli på låt säga 270 ärliga (285-290 utlovat) så är ju inte heller det fel. Lägre bränsleförbrukning får du på köpet om du kör vettigt.
Användarvisningsbild
av buddha88
#310415
Har man 270 hk under huven på sin Volvo 5:a som låter såååå gött så kör man inte vettigt!
Vad har du under huven på din? ?:-/
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]