Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mange_lee
Jag har typ samma fel. men min felkod är att hydraulmotorn är sönder. Så i helgen böt jag hydraulagrigatet(allt utom boxen). Tog mej 6 timmar med luftning, verktygs letande/lånande och allt. Vart inte nå bättre :x Men nu får jag öppna och löda lite då. Suck.....
Varför läste jag inte här innan jag köpte grejer och lekte mekaniker :oops:
av *pettson*
Jag har som sagt tidigare förklarat att det är ytterst sällan det är fel på hydrauliken. Däremot en grenkabel dit är undermålig..
av funkypirate
Ska demontra boxen i helgen, ser jag några lödningar som ser risiga ut löder jag om.
Funkar inte det får man väl skicka högen till Modulservice eller vad de nu heter i USA.
av Volovo
funkypirate skrev:Ska demontra boxen i helgen, ser jag några lödningar som ser risiga ut löder jag om.
Funkar inte det får man väl skicka högen till Modulservice eller vad de nu heter i USA.
Hej!
Varför skicka till USA? Det finns ju en firma i Sverige som renoverar ABS-moduler.
Firman heter Innosund.
OBS! Dom lagar INTE öppnade enheter,så varför chansa? :wink:

http://www.innosund.com/content/view/17/52/

Hoppas det löser sig med ABS:en :)
av Mange_lee
YES! :D Nu har jag tagit öppnat boxen och lödde om och det ser ut att funka fint.
Tack för tipsen
Fick vålda upp boxen, satt som tusan. Tätade den men badrumsilicon efter. :shock:
av funkypirate
Jag vet inte om jag vågar ge mig in i boxen själv, samtidigt vill jag gärnA lära mig lite om bilar. K'nner mig som en gröngöling, och jag gillar inte det.

1700:- för rep av min box, får nog slå dom en signal under dagen och höra mig för lite :lol:
Användarvisningsbild
av B4B
Volovo skrev: Varför skicka till USA? Det finns ju en firma i Sverige som renoverar ABS-moduler.
Det finns flera som renoverar dessa, här är ett http://www.bildelshuset.com/Reparationer.htm :wink:
Låscylinder

Tillhållarna har nog kärvat fast pga ko[…]

nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]