- tis 26 maj 2009, 18:14
Ja Ja, nog med OT. Ett hett tips är ju att läsa ut felkoder, tyvärr måste du be någon polare med felkodsläsare eller åka till en bilverkstad för det.
Moderator: Moderatorer
kebabpizza skrev:Ja Ja, nog med OT. Ett hett tips är ju att läsa ut felkoder, tyvärr måste du be någon polare med felkodsläsare eller åka till en bilverkstad för det.
BamZe84 skrev:Hejsan!Jag var iväg och gjorde de innan idag. De verkar som att de var lambdan faktiskt, men jag får nog köra ett par dagar igen innan jag kan ge mig tusan på det var den :) Men tack iallafall.
Fick fram följande kod. Tror de är rätt kod.
Kod: P0172 System too rich Bank 1
och i de andra programet stod de " fuel trim to rich" någonting.
Vet inte exakt.
Mvh bamze
Carina skrev:Hmmm...en liiitien fndering bara.....Hejsan!
Om man tittar åker och tittar på bil ...kollar man inte upp sånt med då...?
Jag är absolut ingen som helst världsmästare, men det finns en reklamationstid även på beg. bilar om jag inte minns helt fel!
Hade jag köpt bil och det visade sig bli problem med en gång med massa kostnader direkt hade jag inte tvekat en sekund... jag hade hävt köpet och tittat mej runt efter en annan bil, för dom är inte svårhittade :)
Så ditt "tack" till Pettsson tycker jag var lite väl magstarkt...han är ju som sagt en av dom mest kunniga här inne och jag har iallafall haft god hjälp av honom....
Men det är ju vad jag tycker....
Och det är din bil...dina pengar.... och din tid... ;-//
Carina skrev:Priset har ingen betydelse...jag vet vad en 850 står i...har en själv....Men herregud, jag köpte en bil med felet att den rök och lambda lampa lös. Jag gick in på ett forum för volvo och ställde en enkel fråga.
Köper jag en bil privat även om det hade varit genom en firma vill jag gärna veta innan vad det finns för fel på bilen så man kan ta ställning redan då om man vill börja med att lägga sig under bilen alt. boka tid på verkstad.
Givetvis har du förhoppningsvis en kanonbil nu när lamban är lagad, det tror jag säkert!!!-)
En annan fråga..... varför startade dom bilen med ett batteri??? funkade inte det som satt i?
tror inte du är tjurskallig...bara lite "baggig" när folk ger sin synpunkt på saker och ting och du inte gillar svaret :shock:
Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]