- fre 22 maj 2009, 11:09
#290767
Finns ju så sjukt mycket skrönor om vad folk häller i sina bilar och de påstår det ger effekt men jag tror inte mycket på det..
Varför skulle diesel lösa upp smuts bättre än bensinen som hela tiden går genom spridarna? Hörde om nån rallynisse som hällde i en liter lacknafta varje gång han tankade och påstod motorn var som ny invändigt osv.. Folk slår i Tripak ,tvåtaktsolja, diverse rengöringsmedel för sjuka pengar som finns på macken men gör dom nån nytta? Tveksamt i de flesta fall..
Eftersom BF95 redan innehåller en massa etanol, vad skulle t.ex K-sprit göra för nytta på vintern? En halvliter extra när fulltank redan innebär att du har 3-4 liter sprit i tanken.. Inte ens Bosse Bildoktorn verkar inse detta när han rekommenderar K-sprit.. Men han får säkert nåt bidrag av Kemetyl varje månad :)
Ok om du kör 96-98 oktan då, men slå in nån liter E85 istället då varje gång du tankar så e du väl "safe".
Varför skulle diesel lösa upp smuts bättre än bensinen som hela tiden går genom spridarna? Hörde om nån rallynisse som hällde i en liter lacknafta varje gång han tankade och påstod motorn var som ny invändigt osv.. Folk slår i Tripak ,tvåtaktsolja, diverse rengöringsmedel för sjuka pengar som finns på macken men gör dom nån nytta? Tveksamt i de flesta fall..
Eftersom BF95 redan innehåller en massa etanol, vad skulle t.ex K-sprit göra för nytta på vintern? En halvliter extra när fulltank redan innebär att du har 3-4 liter sprit i tanken.. Inte ens Bosse Bildoktorn verkar inse detta när han rekommenderar K-sprit.. Men han får säkert nåt bidrag av Kemetyl varje månad :)
Ok om du kör 96-98 oktan då, men slå in nån liter E85 istället då varje gång du tankar så e du väl "safe".