Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av goransson89
är det en lite läcka så kan det ju vara så att det bara hörs vid belastning, och det som pettson sa också, att motorn då rör på sig, men hittar du inget när du ligger under så är det nog nått annat problem=)
av PDK
Veva ner rutan, stick ut huvudet och lyssna efter ljudet... Kan hända att du har samma problem som jag.
Har ej hittat felet. Men det låter som mest vid pådrag och varvtal 1000-1600. Har hört att det kan vara urtrampningslagret som är på väg o ge sig.
Har samma att det låter som fläktljud när man kör iväg, men vad förvånad jag blev när det kom från motorrummet!

Någon som kan byta koppling, urtrampningslager och packbox på min bil???? Om priset är rätt... :-)-)
av PDK
Jaså? Vad är det för rassel jag har? :shock:
Har en bekant som jobbar på personvagnar o sa att det var urtrampningslagret?
Blir inte klok på detta... =)

Du rekommenderar Syncromesh, vad jag sett på andra trådar? Är det pennzoil?
Hade i Castrols helsyntetiska växellådsolja, då detta rekommenderades av försäljaren, kanske det som orsakat detta?
av Dinus740
ah de sa du något.. jag vet att mitt utrampninglager börjar ge upp.. men måste spara pengar eftersom volvo tar 10000 för ett byta av koppling.. de måste vara mycke jobb..
av PDK
Jo på Volvo tar dom hutlöst med pengar för det!
Men som sagt, pettson sa här att det hjälper nog inte mot det ljudet som vi har.
Jag kör på... Inte så störande, man får leva med det.
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]