- mån 20 apr 2009, 21:46
fast då kan du ju råka ut för att saker havererar på fel sälle... (lagom kul att bli stående i skogen med en trasig bil klockan 19:00 en freda kväll, eller på semestern.)
men folk får göra hur dom vill, det är ju deras bil. Bara men inte hävdar att man själv servar bilen, då man bara byter delar, eller bara byter olja.
eccy243 skrev:Vissa bilägare sätter ju upp en brytgräns där man slutar att göra regelrätta servicar på bilen, och bara byter saker med fast bytesintervall, och sen låter bilprovningen ta hand om kontrollerna. Den punkten är ju olika för olika bilägare. Och enligt min mening finns det inget att förlora på en sån metod när bilen börjar bli några år gammal, och serviceboken spelar mindre roll på värdet.
Sen om man låter en verkstad byta sakerna med bytesintervall, eller om man gör det själv är ju upp till var och en.
fast då kan du ju råka ut för att saker havererar på fel sälle... (lagom kul att bli stående i skogen med en trasig bil klockan 19:00 en freda kväll, eller på semestern.)
men folk får göra hur dom vill, det är ju deras bil. Bara men inte hävdar att man själv servar bilen, då man bara byter delar, eller bara byter olja.
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.