Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
cyrox skrev:LarsEric61 ---> Tack för tips, skall kolla. Tycker det är skumt att laddtrycksmätaren i bilden går på som den brukar men bilen tappar allt. Kan det vara så enkelt som soppafilter tro? Att han inte får soppa som han skall?

*pettson* ---> Kul att du är från Motala. Slumpar sig som så att jag med är det :D Skall undersöka massemätaren, efter montering av en från skruvat så agerade turbon märkligt. Laddade mindre vid fullgas för att sedan komma mer en mer hästspark senare, så han agerade annorlunda. Dock så när han laddad upp så tappade han alllt även med den massemätaren....... Kanske inte har med mätaren att göra?

Soppa, tänddelar..... ?
du får passera hos mej i helgen så får vi kika på vad det kan vara? PM:a om du är intresserad.
hejhej... jag hade samma problem med min 855 T5 att den tappa kraft när man tryckte på, och varvade titt som tätt upp på 4000 varv när man startade den.. det handlade om en lite slang som e ca 4 cm lång.. om du ställer dig framför motorn och tittar ner till vänster precis vid kammrems kopan ner under slangen till kylaren tror jag det e, där sitter en liten liten jävla skit slang som sabba allt. den kostar 50 spänn på volvo men ca 5,500 kr att byta, så se till att hitta någon som kan volvo eller om du skälv kan det..=)

Mvh Emily
av cyrox
Nu skall vi se.... hittade min gamla tråd och tänkte skriva.....

Han slutade rycka när jag bytte tänspole och tändkablar...

Så hade inget med massemätaren att göra.

MVH Jimmy
Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Vid service kostar det inget annars landar det p&a[…]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]