Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
För er som ska byta bensinfilter.. att inhandla.. ett par diskhandskar, välj gärna såna som tål lite kemikalier... dra på dom .. vik en krage av handskdelen som går över armen. Voila.. nu har du gjort dej ett skydd. OM bensin rinner ned över handen och ned mot ärmen så hamnar det i din vikta krage och går lätt att hälla ur när du tar av dej handsken. På så sätt slipper man lukta bensin. Går även utmärkt att använda vid oljebytet med..
*pettson* skrev:För er som ska byta bensinfilter.. att inhandla.. ett par diskhandskar, välj gärna såna som tål lite kemikalier... dra på dom .. vik en krage av handskdelen som går över armen. Voila.. nu har du gjort dej ett skydd. OM bensin rinner ned över handen och ned mot ärmen så hamnar det i din vikta krage och går lätt att hälla ur när du tar av dej handsken. På så sätt slipper man lukta bensin. Går även utmärkt att använda vid oljebytet med..
Jo, det hade nog faktiskt minskat mängden bensin i armhålan för min del. F.ö ett väldigt otrevligt ställe att ha bensin i.
av *pettson*
mrEasywin skrev:
*pettson* skrev:För er som ska byta bensinfilter.. att inhandla.. ett par diskhandskar, välj gärna såna som tål lite kemikalier... dra på dom .. vik en krage av handskdelen som går över armen. Voila.. nu har du gjort dej ett skydd. OM bensin rinner ned över handen och ned mot ärmen så hamnar det i din vikta krage och går lätt att hälla ur när du tar av dej handsken. På så sätt slipper man lukta bensin. Går även utmärkt att använda vid oljebytet med..
Jo, det hade nog faktiskt minskat mängden bensin i armhålan för min del. F.ö ett väldigt otrevligt ställe att ha bensin i.
Riktiga män har två armhålor.. en som luktar bensin.. en som luktar doftgran.. :-)-)
ackeasgam skrev:hur kollar man dom slangarna enklast då?
Starta den och lt den gå på tomgång. Ta en burk startgas och spraya på slangar osv. Sprayar man på ett ställa där den drar tjuvluft så ökar varvtalet på motorn. Man bör ta det lite lungt, så man inte spyar överallt på en gång, då hör man inte vart felet finns.
mmm...det e ju ett lätt sätt att felsöka.kommer varvtalet att ändras markant om det är en trasig slang,eller gäller det att lyssna noga?

å på tal om doftgranar och bensin i armhålorna,var har isåfall riktiga män startgasen... :)
gött,då ska jag nog klara det oxå... :-)...tusen tack för alla tips och all hjälp.

en liten fråga till bara....vad e det för grunka som sitter under generatort...ser ut som nån slags pump,tror jag....den för lite oväsen,ett knackande ljud?
av *pettson*
ackeasgam skrev:gött,då ska jag nog klara det oxå... :-)...tusen tack för alla tips och all hjälp.

en liten fråga till bara....vad e det för grunka som sitter under generatort...ser ut som nån slags pump,tror jag....den för lite oväsen,ett knackande ljud?
det bör vara din ac pump
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]