Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Grammse skrev:av bilderna att dömma så skulle jag nog vilja börja med flytta stötfångaren i sidled. bara lossa bultarna under på rambenen och flytta och sen dra åt igen.

EDIT :lol: Ketto din rackare du han före, men vi e 2 som säger samma sak då är jag ej ensam :wink:
gäller att va snabb vet du! Uppdaterad me bilder på bultarna utan stötfångare!
Är det dem 2 bultarna som sitter precis ovanför avgasröret på den svarta konsollen? Bara å lossa och sedan flytta åt sidan? Det är inte så att det ramlar ner/av eller nått om man lossar på dem bultarna?
Dessa går alltså att komma åt genom att krypa under?

Skall jag vara ärlig så kan jag inte förstå konstruktionen hur detta skall kunna göra så att man kan flytta det åt sidan?
lossa inte dom utan dom andra, 1 på var sida! Sitter långa nya bultar på bilderna, lossa dom lite grann och justera stötfångaren åt sidan!
En sitter som sagt dumt till, den ovanför slutröret!
Ahh, du menar dem som går lodrätt?
Å fy fan, det ser trångt ut med spoilern på plats, hehe
Tack så mycket för hjälpen där, har sagt till min sambo att hon SKALL hjälpa mig när jag kommit hem från jobbet på Tisdag... =)
Känns som att jag får skruva och hon justera å säga till när jag skall dra åt igen. 2 mans jobb? =)
timebandit skrev:Ahh, du menar dem som går lodrätt?
Å fy fan, det ser trångt ut med spoilern på plats, hehe
Tack så mycket för hjälpen där, har sagt till min sambo att hon SKALL hjälpa mig när jag kommit hem från jobbet på Tisdag... =)
Känns som att jag får skruva och hon justera å säga till när jag skall dra åt igen. 2 mans jobb? =)
Ja be tanten lossa för det kan komma lite smutts vatten från bultarna :wink: , och de kan gå av i värsta fall så ta det lite försiktigt när du lossar de.
Kollade äntligen lite på detta idag men skulle behöva få lite mer svar på några frågor =)
Är det denna bulten som man skall lossa lite på? Storlek 14 på bulten iaf.
Bild
Hur sitter bulten i andra änden sedan, med mutter eller vad? För om jag lossar den för mycket så går det ju inte att komma åt på översidan typ. Om bulten/bultarna går sönder när jag försöker lossa dem, kommer det att falla ner eller går det att köra några dagar utan bultarna ändå?
timebandit skrev:Kollade äntligen lite på detta idag men skulle behöva få lite mer svar på några frågor =)
Är det denna bulten som man skall lossa lite på? Storlek 14 på bulten iaf.
BILD
Hur sitter bulten i andra änden sedan, med mutter eller vad? För om jag lossar den för mycket så går det ju inte att komma åt på översidan typ. Om bulten/bultarna går sönder när jag försöker lossa dem, kommer det att falla ner eller går det att köra några dagar utan bultarna ändå?
Ser ut att va den bulten! Muttrarna är fastsvetsade på ovansidan så dom kommer man inte åt när stötfångaren är på!
Bara prova försiktigt att lossa dom! Går dom av får du nog köra utan stötfångare. Kommer bara att hänga i styrningarna på sidorna!
Muttern är alltså fastsvetsad på stålprofilen och inte på bulten då antar jag? För annars går det ju inte att byta ut bulten om den går sönder.
Känns som lite dum konstruktion? För om muttern är sönderrostad så kan det bli väldigt jobbigt =)
timebandit skrev:Muttern är alltså fastsvetsad på stålprofilen och inte på bulten då antar jag? För annars går det ju inte att byta ut bulten om den går sönder.
Känns som lite dum konstruktion? För om muttern är sönderrostad så kan det bli väldigt jobbigt =)
ja du är på rätt bult, bilden talar sitt språk tydligt. Och muttern sitter svettsad så går bulten av blir det lite jobbigt :(
Bild
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]