- mån 25 maj 2009, 14:46
Updatering: har nu läst av lite felkoder & fick fram följande;
A1. 114=Programväljaren kortsluter lr öppen krets
A2. 512=lambdareglering vid undre gräns ( för fet )
A3.312= Framhjulsdrivare bruten krets lr kortslutning
A5. Fick inga koder alls
A6. Fick inga koder alls
A7. 113=Bränslenivågivare öppen krets
Mina problem med avgaserna började efter att kylfläkten la av.
Har efter det inhandlat ny hos biltema & installerat den ihop med en ny termostat på nedre kylslang.
Den gamla termostaten i motorn har jag tagit bort för att styrningen från databoxen är trasig.
Tittar man på felkoderna som jag fick fram så skulle man ju kunna tänka sig att en kortslutning
i samband med att kylfläkten la av är orsaken ??:-/ men hur kollar jag upp det i så fall?
Jag blir galen på gamla bilar men fattig som man e så är det väll bara att gilla läget.....
Känns dock som att min 850 - 95'a kanske har gjort sitt, eller?
Behöver desperat nya svar då jag i nuläget inte har en aning om var jag ska börja felsöka ?:-/
Tack på förhand / Kenta
A1. 114=Programväljaren kortsluter lr öppen krets
A2. 512=lambdareglering vid undre gräns ( för fet )
A3.312= Framhjulsdrivare bruten krets lr kortslutning
A5. Fick inga koder alls
A6. Fick inga koder alls
A7. 113=Bränslenivågivare öppen krets
Mina problem med avgaserna började efter att kylfläkten la av.
Har efter det inhandlat ny hos biltema & installerat den ihop med en ny termostat på nedre kylslang.
Den gamla termostaten i motorn har jag tagit bort för att styrningen från databoxen är trasig.
Tittar man på felkoderna som jag fick fram så skulle man ju kunna tänka sig att en kortslutning
i samband med att kylfläkten la av är orsaken ??:-/ men hur kollar jag upp det i så fall?
Jag blir galen på gamla bilar men fattig som man e så är det väll bara att gilla läget.....
Känns dock som att min 850 - 95'a kanske har gjort sitt, eller?
Behöver desperat nya svar då jag i nuläget inte har en aning om var jag ska börja felsöka ?:-/
Tack på förhand / Kenta