Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Eriko skrev:Ja, både Volvo och en annan verkstad säger att det är mycket ovanligt att det går hål. Volvo ville att jag skulle komma förbi med bilen så dom fick kika på den.
Enligt en annan verkstad så tyckte han inte det var lönt att lägga på ett vanligt från typ mekonomen, eftersom det inte kommer hålla så länge. Han påstod även att om jag köper Volvo orginal så kommer det inte heller hålla eftersom det inte är samma som satt på bilen när den var ny. Kan det stämma ?:-/

Om något ska bytas så får det bli Ferrita

*Han påstod även att om jag köper Volvo orginal så kommer det inte heller hålla eftersom det inte är samma som satt på bilen när den var ny. Kan det stämma ?:-/ *

Välkommen in i insikten. Den killen var väl inte poppis på jobbet. MEN det är sanningen. INGEN DEL är densamma, eller av samma kvalite som monteras från fabrik. Inte på nåt fabrikat. Jag har påstått det förut och gör det igen. Eftermarknadsdelar är INTE samma delar som bilarna byggdes av. Därför finns inget *orginal* Däremot är delarna som säljs ute som *pirat* detsamma som kallas *orginaldelar*.. Det spelar ju ingen roll om man köper hjullagret på volvo eller på autoexperten. Ett skf som är monterat på bilen rullar 20.000 mil.. Ett du handlar på valfri plats rullar 5000 mil. Konstigt att det rullar 1/4 del bara men är av samma sort`?..och det spelar egentligen ingen roll VAD du köper. Ett avgas är oslagbart, mitt turbosystem höll 41.000mil. Ett eftermarknads orginal runt 5-8000 mil. Som dom sagt.. Köp ett rostfritt och montera, det är definitivt värt pengarna.
På online schoppen fans det inte, men sökte man efter V70 hittade man det. verkar vara samma till 850 som till v70.

4295kr +60kr/rostfri klammer kan det ju vara värt
Dok har priserna gått upp=( eller så var det något specialerbjudande dem hade när jag var på mässan.
men ändå fortfarande BILLIGT mot det allra bästa org, och man vill ju ha det allra bästa eller hur? =P

länk:
http://ferrita.e-line.nu/servlet/us_pyr ... $echoVar=0
Var på Volvo och konstaterade att det var ljuddämparen som rostat hål.
Antingen så kan jag köpa Walker för runt 2500:- (Har lite rabatt).
Eller beställa Sportsystem från Ferrita för 4655:- (Inkl klammer och frakt.)
Jag hittade ytterliggare ett på Ferrita när jag sökte.
http://ferrita.e-line.nu/servlet/us_pyr ... 4echoVar=0
Det är lite billigare och verkar inte vara sport system.
ett tips köp främre klamman oxå. den brukar vara sönderrostad och går ej att skruva bort.
som sagt orginal brukar stoppa bra länge men det beror ju som sagt var på hur bilen används 8)
Får säga bra beslut. hade du endast bytt ljudämparen så vet jag inte om jag tyckt det varit smått idiotisk. då säkerligen övriga ger upp om ett tag.

Har hört att man sällan ska byta delar utan helst halvsats eller resten som är framför katten pga att det blir rörelser/resonans? mellan nya och gamla delen och det dröjer inte så länge så måste man även byta nästa grej.

Är det nogåt som kan stämma eller vart gubben ute på hal is?
Nu sitter det nya systemet på.
Verkstaden som monterade klagade på dålig passform, dom hade fått värma för att få det att passa med hållarna.
Jag märkte direkt när jag körde hem att det är bullrigare än orginal, trots att jag inte köpte sportsystemet.
Får se imorgon, hoppas att det inte är för mycket buller bara. Det verkas som det blir bullrigt (resonans) vid ett visst varvtal.
:(

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]