Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Red Dragon
lasse1 skrev:hela mittkärnan på varje stift var å pass nerslitna till den grad att dom var nere till porslinet+lite till
Verkar som du köpt ÄKTA sift: "Made in China" :-O)
Har du köpt dem hos Volvo för 630:-?
av Red Dragon
Hej hopp..de var nog de allra värsta stift jag någonsin beskådat, elektroderna har ju smält av värmen? Kör du på raketbränsle?
Är det originalstift avsedda till Din motor, så är ju någonting helt fel? så här får det ju bara inte se ut?
Jag vill ej skrämmas, men jag undrar just hur mkt rester från stiftet som har ramlat ned i cylindrarna?
Gå till din Volvobutik och släng upp skiten på disken, och fråga sedan vad faan som menas med originaldelar?? :-O)
av *pettson*
lasse1 skrev:ja det var volvo orginal som satt i.
men dom var gjorda i france
jepp originalstiften till 1992 är faktiskt equem som biltema saluför.. tro det eller ej.. men treklostift har inte i din bil att göra och dom där är åt helvete fel värmetal på. MEN ändå förstår jag inte varför du inte kunde få gnista? Menar gnistan slår lätt 5mm även 1cm.. kan tänkas att din startmotor är halva boven så du fått sänkt startspänning på tändningen.. (en volvosjuka).. För visst skulle detta gå otroligt illa.. men starta? Javisst..absolut.
Användarvisningsbild
av lasse1
jepp originalstiften till 1992 är faktiskt equem som biltema saluför.. tro det eller ej.. men treklostift har inte i din bil att göra och dom där är åt helvete fel värmetal på. MEN ändå förstår jag inte varför du inte kunde få gnista? Menar gnistan slår lätt 5mm även 1cm.. kan tänkas att din startmotor är halva boven så du fått sänkt startspänning på tändningen.. (en volvosjuka).. För visst skulle detta gå otroligt illa.. men starta? Javisst..absolut.
Menar du att det är dags att titta på startmotorn också?
Men den startar ju så lätt nu vad menar du med startmotorn?

Parkslide är undantaget kravet på utrot[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]