- ons 23 apr 2008, 11:12
ja det var det enda min svärfar gjorde han sa att det var dom sämsta tändstift han sett på 40 år.
Moderator: Moderatorer
lasse1 skrev:hela mittkärnan på varje stift var å pass nerslitna till den grad att dom var nere till porslinet+lite tillVerkar som du köpt ÄKTA sift: "Made in China" :-O)
lasse1 skrev:skall försöka men hur lägger man upp dom på forumetkolla här: http://www.imageshack.us/
lasse1 skrev:ja det var volvo orginal som satt i.jepp originalstiften till 1992 är faktiskt equem som biltema saluför.. tro det eller ej.. men treklostift har inte i din bil att göra och dom där är åt helvete fel värmetal på. MEN ändå förstår jag inte varför du inte kunde få gnista? Menar gnistan slår lätt 5mm även 1cm.. kan tänkas att din startmotor är halva boven så du fått sänkt startspänning på tändningen.. (en volvosjuka).. För visst skulle detta gå otroligt illa.. men starta? Javisst..absolut.
men dom var gjorda i france
jepp originalstiften till 1992 är faktiskt equem som biltema saluför.. tro det eller ej.. men treklostift har inte i din bil att göra och dom där är åt helvete fel värmetal på. MEN ändå förstår jag inte varför du inte kunde få gnista? Menar gnistan slår lätt 5mm även 1cm.. kan tänkas att din startmotor är halva boven så du fått sänkt startspänning på tändningen.. (en volvosjuka).. För visst skulle detta gå otroligt illa.. men starta? Javisst..absolut.Menar du att det är dags att titta på startmotorn också?
Parkslide är undantaget kravet på utrot[…]